تاريخ : پنج شنبه 1393/12/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39493
«مواعظ المعصومین» تاریخچه فشرده زندگی نامه معصومین (ع)

«مواعظ المعصومین» تاریخچه فشرده زندگی نامه معصومین (ع)

کتاب «مواعظ المعصومین» ضمن معرفی مختصر و مفید از زندگی حضرات معصومین علیهم السلام، شامل ۴۰ حدیث از هر معصوم همراه با داستان ها و اشعاری در وصف و مدح آن ذات مقدس است.

خبرگزاری شبستان- قرآن و معارف: کتاب «مواعظ المعصومین» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر آیت میردامادی نویسنده و پژوهشگر فعال حوزه های دین و فرهنگ و مدیر مدرسه علمیه حاج ابوالفتح تهران، شامل یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین سید هدایت الله مسترحمی، یک پیش گفتار و ۱۴ فصل است و هر فصل شامل معرفی مختصر زندگی نامه و ۴۰ حدیث از یکی از معصومین می باشد.
در واقع هر فصل شامل ۳ بخش است: بخش اول، شرحی مختصر و مفید از زندگینامه معصوم (ع)؛ بخش دوم شامل ۴۰ حدیث همراه با داستان و حکایت های متناسب؛ و بخش سوم، اشعاری در وصف و مدح آن معصوم؛ گفتنی است در فصل پنجم که اختصاص به امام حسین (ع) دارد گفتار تعدای از علما و مجتهدین درباره فضیلت و اهمیت عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) ذکر شده است.

هدف از گردآوری و تدوین این کتاب، معرفی مختصر زندگی نامه حضرات معصومین به شکلی است که مخاطب بتواند به راحتی در یک کتاب با زندگی نامه و ۴۰ روایت از معصومین دسترسی داشته باشد. احادیثی که در این کتاب نقل شده اند همگی معتبر و برگرفته از معتبرترین و موثق ترین کتب روایی تشیع می باشند.

شاید جالب ترین نکته این باشد که نویسنده کوشیده از تمامی معصویم حتی از حضرت فاطمه (س) و حضرت بقیه الله الاعظم، امام زمان (عج) که تعداد روایات کمی از آنان به دست ما رسیده است، ۴۰ روایت ذکر کند. نویسنده دلیل انتخاب چهل حدیث را روایتی از رسول الله (ص) بیان کرد که: «مَن حَملَ مِن اُمّتي أرْبَعينَ حَديثا بَعثَهُ اللّه ُ يَومَ القيامَةِ فَقيها عالِما: از امّت من، هر كس چهل حديث حفظ داشته باشد، خداوند او را در روز رستاخيز فقيه و عالم برانگيزد».
کتاب «مواعظ المعصومین» طی دو سال با مطالعه ۱۰۰ کتاب معتبر روایی گردآوری و تدوین شده و توسط انتشارات دارالفکر قم به زیور طبع آراسته شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :