تاريخ : یکشنبه 1394/1/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39567
ششمین دوره مسابقات تفسیر و معارف حدیث حوزه علمیه

ششمین دوره مسابقات تفسیر و معارف حدیث حوزه علمیه

ششمین دوره مسابقات تفسیر و معارف حدیث حوزه علمیه با حضور بیش از دو هزار طلبه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مقنی، مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت تهذیب حوزه در زمینه قرآنی در سال ۹۴ فراهم کردن مقدمات برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه است.
وی افزود: مراحل مقدماتی و استانی این مسابقات برگزار شده و نفرات برتر به مرحله کشوری راه یافته‌اند و روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در همدان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
مقنی از برگزاری مسابقات تفسیر و معارف حدیث و ادعیه به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: ششمین دوره مسابقات تفسیر در رشته‌های معارف قرآن و حدیث و ادعیه، تفسیر قرآن، حفظ موضوعی، حفظ حدیث و ... برگزار خواهد شد.
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه یادآور شد: تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات نسبت به سال قبل از افزایش سه برابری برخوردار است و بیش از دو هزار نفر در آن حضور دارند البته آمار دقیق ثبت نام هنوز به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: طلاب سطح دو سوره کهف براساس تفسیر المیزان و طلاب پایه‌های یک تا شش نیز جزء سی را براساس تفسیر اقای قرائتی آزمون خواهند داد.

برگزاری تک مرحله‌ای مسابقات
مقنی گفت: این مسابقات به شکل یک مرحله‎ای و از طریق برگزاری مسابقات کتبی به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‎شود.
وی افزود: مسابقات مذکور در روز پنج‌شنبه، سوم اردیبهشت ماه در تمامی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام برای حضور در این مسابقات خاتمه یافته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :