تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3992
فلسفه تشكيل دفتر تبليغات اسلامی نشر افكار امام (ره) است

فلسفه تشكيل دفتر تبليغات اسلامی نشر افكار امام (ره) است

News

پنج شنبه 24/11/87

راوی: فلسفه تشكيل دفتر تبليغات اسلامی نشر افكار امام خمينی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.آيت‌الله ری‌شهری

به گزارش راوی ، «آيت‌الله ری‌شهری» چهارشنبه 23 بهمن ماه در بازديد از بخش های مختلف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مركز ملی پاسخ‌گويی به سئوالات دينی وابسته به دفتر تبليغات اسلامی گفت: قبل از پيروزی انقلاب اسلامی نسبت به طلاب كم توجهی شده بود، لذا پس از انقلاب تعدادی از دوستان به اين فكر افتادند كه برای ترويج افكار امام خمينی در بين طلاب جوان، و حمايت از روحانيت مركزی با اين مضمون تاسيس كنند.
رئيس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث اضافه كرد: زمانی كه تاسيس مركز با امام خمينی(ره) مطرح شد، امام استقبال خوبی از اين طرح كردند و به اين منظور دفتر تبليغات اسلامی در راستای ترويج افكار امام خمينی(ره) تاسيس شد.
«آيت الله ری شهری» با اشاره به همكاری ميان مؤسسه دارالحديث و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در حوزه حج، پژوهشكده، دانشكده و بخش فرهنگی آستان حضرت عبدالعظيم(ع) می توان همكاری كرد.
وی شبكه توزيع كتاب در كشور را نابسامان عنوان كرد و افزود: بايد زمينه انتشار متون اسلامی توسط افراد متخصص به اين امر در سراسر دنيا ايجاد شود.
رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندی از حضور «آيت الله ری شهری» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم گزارشی از فعاليت های اين مركز ارائه كرد.
وی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از سال 83 به منظور انجام فعاليت‌های علمی و پژوهشی تاسيس شده و در اين پژوهشگاه 15 كتابخانه تخصصی با 105 هزار جلد كتاب و همچنين يك كتابخانه ديجيتالی با چهار هزار جلد كتاب برای استفاده علاقه مندان وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين «ربانی» ايجاد 14 سايت تخصصی و چاپ هفت نشريه تخصصی را از ديگر فعاليت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان كرد و افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در كنار دفتر تبليغات اسلامی فعاليت‌های بسيار گسترده‌ای انجام می‌دهد كه از آن جمله می‌توان به اعزام 30 هزار مبلغ از طلاب قم، اصفهان و مشهد در زمان‌های تبليغی اشاره كرد.
وی تصريح كرد: برگزاری صد‌ها همايش و كارگاه آموزشی برای مبلغان و حمايت از ايده‌های نو در زمينه تبليغ از ديگر فعاليت‌های دفتر تبليغات اسلامی است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم گفت: بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نيز با چاپ سه هزار و 700 عنوان كتاب در تيراژ 12 ميليون نسخه در جايگاه برترين ناشران كشور قرار دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :