تاريخ : سه شنبه 1394/2/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39920
کارگزاران جمهوری اسلامی باید با رفتار خود برای این نظام مبتنی بر معارف اهل بیت(ع) جاذبه ایجاد کنند

کارگزاران جمهوری اسلامی باید با رفتار خود برای این نظام مبتنی بر معارف اهل بیت(ع) جاذبه ایجاد کنند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: باید رفتار و منش مسئولان و مدیران در نظام اسلامی در خور شان انقلاب اسلامی و نظامی باشد که آراسته به مبانی معرفتی پیامبراکرم (ص) و اهل بیت مطهر ایشان علیهم السلام است و این موجب خواهد شد که مردم نتیجه دینی بودن رفتار حکومت اسلامی را به عینه مشاهده نموده و حلاوت رهنمودهای اهل بیت (ع) را در عملکرد مسئولان نظام احساس کنند.

آیت الله محمدی ری شهری در جمع اعضای شورای اداری و مسوولان روابط عمومی شهرستان ری، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ایام ولادت امام باقر علیه السلام، در استناد به روایتی از این امام همام گفت: در روایت است که فردی از پیامبر صلی الله علیه و آله پرسید، کدام عمل نزد خداوند محبوبتر است و پاداش بیشتری دارد و قرب بیشتری نسبت به حضرت حق ایجاد می کند و حضرت  در پاسخ فرمودند: پیوسته شادکردن مسلمان.


رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در بیان ادامه این حدیث نورانی افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، در ادامه، سه مصداق برجسته برطرف کردن گرسنگی یک مسلمان، گره گشایی از او و ادای دین وی را از مصادیق شاد نمودن مسلمان برشمرده و فرمودند که این ها از محبوترین کارها نزد خدای متعال است.


آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام همدلی و همزبانی تصریح کرد: از جمله وظایف مسئولان در نظام جمهوری اسلامی پیوسته شاد کردن مردم با رعایت حقوق شهروندان، احترام به شئونات مردم و رعایت موازین اسلامی است که اگر این مساله صورت گیرد، همدلی و همزبانی در جامعه محقق خواهد شد.


تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: از جمله وظایف دولت در حکومت اسلامی خدمتگزاری به همه مردم کشور از مسلمان و غیر مسلمان است و همه افراد باید مورد مهر و عنایت دولت و حکومت اسلامی قرار گیرند.


رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در بیان روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله افزود: بهترین مردم کسی است که خیرش به دیگران برسد، چنانچه در روایت دیگر است که مردم تحت تکفل خدا هستند و محبوبترین انسان ها کسی است که نافع باشد برای خانواده خدا و از این رو شادکردن مردم و خدمتگزاری به آنان در سالی که به نام همدلی و همزبانی نام گرفته است بهترین اصل و وظیفه مسئولان باید باشد.


آیت الله محمدی ری شهری گفت: باید همگی عزم خود را جدی نموده و تلاش کنیم در جمهوری اسلامی مردم، پرتویی از حکومت نبوی و علوی را در ادارات و تصمیمات ببینند زیرا که با شعار مساله حل نمی شود و اکنون وقت عمل است که مردم احساس کنند که ارزش های اسلامی در کشور حکومت می کند.


وی افزود: هر کارگزار و هر خدمتگزار به نظام در هر نقطه هم می تواند در ادارات و نهادهای موجود بر علاقمندان به نظام اضافه کند و هم با رفتار و عملکرد خود می تواند برای نظام دشمن ایجاد کند، اما باید همیشه مراقب باشیم برای نظامی که مبتنی بر معارف اهل بیت علیهم السلام است، جاذبه ایجاد کنیم.


آیت الله محمدی ری شهری بروز تبعیض، رشوه، معطل کردن مردم و وجود رابطه بجای ضابطه را از عواملی برشمرد که موجب بد بین شدن مردم می شود و تصریح کرد: در مقابل مساوات، احترام به وقت مردم و معطل نگذاشتن مردم از جمله مسایلی است که موجب جلب رضایت مردم خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :