تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 4020
دانشنامه جامع قرآن كريم جامع ترين دائرة المعارف موضوعی قرآن است

دانشنامه جامع قرآن كريم جامع ترين دائرة المعارف موضوعی قرآن است

راوی: اين دانشنامه جامع ترين دائرة المعارف موضوعی قرآن كريم است كه قرآن را در ابعاد مختلفی مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.

به گزارش راوی، سيد علی طباطبايی مدير اجرايی پايگاه اطلاع رسانی حوزه، با بيان اين مطلب گفت: دانشنامه جامع قرآن كريم و علوم قرآنی با ۲۰۷۴ مطلب شامل، پرسش و پاسخ، مقالات و ۶۹۵ عنوان چكيده پايان نامه به همت محققان مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی بر روی نخستين پايگاه اطلاع رسانی تشيع در ايران قرار گرفت.

مدير اجرايی پايگاه اطلاع رسانی حوزه با اعلام اين خبر افزود: اين دانشنامه جامع ترين دائرة المعارف موضوعی قرآن كريم است كه قرآن را در ابعاد مختلفی مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.
سيد علی طباطبايی ادامه داد: اين دانشنامه دارای ۱۴۹نمايه در قالب ۱۶ نمايه اصلی و ۱۳۳ نمايه فرعی و بيش از ۶۹۵ چكيده پايان نامه با محوريت قرآن هم اكنون در دسترس علاقمندان بر روی شبكه جهانی اينترنت قرار گرفته است.
وی كلياتی در مورد قرآن، علوم قرآنی، ترجمه های قرآنی و تفسير آن را از نمايه های اصلی اين دانشنامه عنوان كرد و افزود: قرآن و اهل بيت، اديان در قرآن، قرآن و تمدن ها، قرآن و مسلك ها، قرآن- هنر و ادبيات ، پرسش و پاسخ های قرآنی از جمله ديگر نمايه های اصلی اين دانشنامه است.
اين محقق و پژوهشگر مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی مراكز و مؤسسات قرآنى، خادمان قرآن، كتابخانه، نگارخانه، مصاحبه های قرآنى، قرآن در اينترنت و رسانه ها را از ديگر نمايه های اصلی دانشنامه قرآن عنوان كرد.
سيد علی طباطبايی پرسش هايی درباره اعجاز قرآن، قرآن ومستشرقان، كتابخانه علوم قرآنی، تاريخ تفسير قرآن و طبقات مفسرين، مقدمات تفسير قرآن، روشهای تفسير قرآن، تاويل قرآن، هرمنوتيك و قرآن، شيعه و تفاسير قرآن، تفاسير مهم اهل سنت، تفسير تربيتی قرآن از نمايه های فرعی اين دانشنامه دانست.
وی تفسير موضوعی قرآن، قرآن در قرآن، خدا درقرآن، پيامبران در قرآن، پيامبر خاتم(ص)، امامت درقرآن، معاد در قرآن، تعقل و تفكر در قرآن، جهان در قرآن، انسان در قرآن، خانواده در قرآن، زن در قرآن، جوان در قرآن،اخلاق در قرآن و سياست و حكومت در قرآن را از ديگر نمايه های فرعی اين دانشنامه عنوان كرد.
وی همچنين به مطالبی از جمله فقه و حقوق در قرآن، عبادات و فرائض در قرآن، مباحث اقتصادی در قرآن بعنوان نمايه های فرعی ديگر اين دانشنامه ياد كرد و گفت: قرآن و دانش روز، سوگندهای قرآن، اهل بيت(ع) در قرآن، امامت در قرآن از نمايه های فرعی دانشنامه جامع قرآن كريم می باشند.
طباطبايی اين دانشنامه را جامع ترين دائرة المعارف قرآن كريم عنوان كرد و گفت علاقه مندان می توانند جهت استفاده از اين مطلب به نشانی اينترنتیhttp://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?id=۷۴۵۰۲مراجعه كنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :