تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 4162
شيخ كلينی در عراق جايگاه ويژه ايی دارد

شيخ كلينی در عراق جايگاه ويژه ايی دارد

شيخ كلينی در عراق شخصيت برجسته ايی دارد، چنانكه در زمان ديكتاتوری صدام نيز با توجه به شخصيت ايرانی وی، جايگاه ويژه ايی در شهرهای جنوبی عراق به ويژه كربلا، كوفه و نجف داشت.

به گزارش راوی، دكتر«ملكة علی كاظم» مدير زبان عربی دانشگاه كوفه و مسول جمعيت زنان عراق، بابيان اين مطلب گفت: شيخ كلينی با وجود مليت ايرانی در زمان ديكتاتوری عراق با وجود مخالفت شديد صداق با شخصيت های علمی ايرانی جايگاه ويژه ايی داشت و كتاب اين محدث بزرگ در شهرهای جنوبی عراق استفاده می شد.
وی كنگره بين المللی ثقة الاسلام كلينی را مفيد ارزيابی كرد و گفت: اين كنگره از نظر حضور متفكران و پژوهشگران ، جامع بود و با توجه به اينكه از كشورهای آمريكا، شام، عراق و لبنان در اين كنگره شركت داشتند، يك فرصت طلايی برای محققان عراقی كه سالها از وجود چنين همايش های علمی محروم بودند، محسوب می شد.
«ملكة علی كاظم» افزود: اميدوارم فعاليت های پژوهشی پيرامون قرآن و حديث محدود نباشد تا دو شهر نجف و قم بتوانند با يكديگر تبادل مباحث علمی و فرهنگی داشته باشند.
گفتنی است، «ملكة علی كاظم» به همراه جمعی از پژوهشگران عراقی برای شركت در كنگره بين المللی ثقة الاسلام كلينی(ره) كه ۱۷ ارديبهشت ماه برگزار شد به ايران آمده بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :