تاريخ : چهارشنبه 1394/2/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42144
راه‌اندازی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران

راه‌اندازی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران از راه‌اندازی نسخه جدید این پایگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام احسان سرخه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در نسخه جدید دسترسی آسان به منابع پایگاه صورت گرفته و در طراحی جدید کاربران به شکل گسترده امکانات موجود در پایگاه را مشاهده کرده و به آسانی از آنها بهره‌ می‌برند.

وی عنوان کرد: صفحات مرتبط با اطلاعات هر یک از کتابخانه‌ها که عبارتند از جست‌وجوی ترکیبی، فهرست الفبایی، درختواره موضوعی، قفسه مجازی،‌ در یک صفحه ادغام و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران خاطرنشان کرد: از جمله قابلیت‌های جدید پایگاه استفاده از ابزارهایی است که ارتباط بهینه بین پایگاه و موتورهای جست‌وجو را امکان‌پذیر می‌کند و کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از موتورهای جست‌وجو به منابع داخل سایت دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر ۱۱ میلیون عنوان کتاب در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران وجود دارد، گفت: ۴۵۲ کتابخانه از سراسر کشور در این پایگاه قرار گرفته که این تعداد ۱۳۰ شهر کشور را در بر می‌گیرد.

سرخه‌ای با اشاره به عضویت کتابخانه‌های بزرگ و معتبر در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران گفت: کتابخانه ملی، آستان قدس رضوی، کتابخانه مجلس، دانشگاه تهران، ‌وزارت امور خارجه و کتابخانه آیت الله مرعشی در این کتابخانه عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران، به همت موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راه‌اندازی شده تا خدماتی به محققان و پژوهشگران ارائه دهد و کاربران به اطلاعات کتابخانه‌های تخصصی دانشگاهی،‌ حوزوی و عمومی کشور دسترسی داشته باشند.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران یادآور شد: آشنایی دانش‌پژوهان با کتابخانه‌ها و خدمات مختلف آنها و عرضه مجموعه اطلاعاتی که در شناخت کتابخانه‌ها موثر بوده از جمله اهداف این پایگاه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به پایگاه اطلاع‌رسانی www.lib.ir مراجعه کنند، گفت: دسترسی آسان و سریع، ایجاد پایگاهی فراگیر، کاهش هزینه‌های فهرست‌نویسی، معرفی و... از جمله اهداف این پایگاه است و امکان جست‌وجوی ساده، پیشرفته و کتابخانه‌ای در این پایگاه وجود دارد.

لینک این خبر در خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :