تاريخ : چهارشنبه 1394/2/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42509
غرفه دارالحدیث در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

غرفه دارالحدیث در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

حجت الاسلام رسول ابوالقاسمی مسئول غرفه : توسط انتشارات علاوه بر آثار گذشته موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث 30 اثر جدید در نمایشگاه امسال عرضه شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و به مدت ده روز میزبان علاقه مندان به کتاب است. انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث نیز با حضور در نمایشگاه به اراده جدیدترین آثار خود پرداخته است. درششمین روز از نمایشگاه با حضور در این غرفه، به سراغ حجت الاسلام و المسلمین رسول ابوالقاسمی مسئول روابط عمومی انتشارات دارالحدیث رفتیم و گفت و گویی داشتیم با ایشان که در ادامه تقدیم می گردد:

  • در ابتدا درباره ی غرفه انتشارات دارالحدیث در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران توضیحی بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم. نمایشگاه کتاب بزرگترین تجمع اهل علم و مطالعه است و بالطبع ناشران در زمینه های مختلف نیز سعی می کنند با دست پر و به صورت کامل در نمایشگاه حضور داشته باشند. در انتشارات دارالحدیث هم سعی بر این بود که اکثر آثار را در نمایشگاه داشته باشیم، ضمن اینکه ۳۰ اثر تازه منتشر شده نیز به صورت ویژه در غرفه قرار داده شده است.

امسال از لحاظ مکانی غرفه دارالحدیث در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد.

  • بازدید مخاطبان از غرفه به چه صورتی بوده است؟

کتاب های دارالحدیث مخاطبان ویژه ی خود را دارد و خیلی ها عنوان خاصی را مشخص کرده اند و برای تهیه آن مراجعه می کنند اما علاوه بر این باید عرض کنم که امسال از لحاظ مکانی غرفه دارالحدیث در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته و در مسیر رفت و آمد عموم قرار دارد و در این چند روز بازدید از غرفه خوب بود و مخاطبان زیادی از کتاب های نشر دارالحدیث بازدید کردند.

  • در این چند روز گروه مخاطب کتاب های دارالحدیث چگونه بوده است؟

ببینید کتاب های دارالحدیث غالبا کتاب های حوزوی و به صورت علمی و پژوهشی می باشد و این کتاب ها هم مخاطب خاص خود را دارد. برای مثال دوره های دانشنامه ای که در غرفه هست، بیشتر به عنوان کتاب مرجع برای کتابخانه ها قابل استفاده است و مراجعات زیادی از دانشگاه ها، حوزه های علمیه و... داشتیم که این دوره ها را برای کتابخانه های خود تهیه می کردند؛ اما این بدین منظور نیست که مخاطب عمومی از آثار دارالحدیث استقبال نکند. در کنار کتاب های علمی و پژوهشی آثار خوب عمومی ترویجی نیز قرار داده شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

با توجه به وظیفه طلبگی و به اندازه آگاهی به سولات مراجعه کنندگان پاسخی می دهیم.

  • برای رضایت مندی بازدیدکنندگان برنامه خاصی دارید؟

غرفه دارالحدیث صرفا غرفه ای برای فروش کتاب نیست. بسیاری از کسانی که به ما مراجعه می کنند سوالاتی دارند درباره کتاب ها یا موضوعات مختلفی را مطرح می کنند و به دنبال کتابی متناسب با آن هستند که ما بر اساس وظیفه ای که داریم آن ها راهنمایی می کنیم. معرفی آثار دارالحدیث و ارائه توضیحاتی از مجموعه کتاب ها، دسته بندی احادیث، کارهای پژوهشی موسسه و... نیز از دیگر کارهای ما در اینجاست. علاوه بر این خیلی ها سوالات دیگری مطرح می کنند و کتاب های نشرهای دیگر حوزوی را جویا می شوند که با توجه به وظیفه طلبگی و به اندازه آگاهی به آن ها پاسخی می دهیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفتند: زحمات بسیار زیاد و دقیقی در مقابله و تصحیح این کتاب(کتاب الکافی) ارزشمند انجام شده است که از دید محققان و علما مخفی و پوشیده نیست.

  • از مسئولین چه کسانی به بازدید از غرفه پرداختند و نظرشان درباره آثار دارالحدیث چه بود؟

در طول شش روز برپایی غرفه مسئولین زیادی به غرفه تشریف آورند که از شاخص ترین آن ها می توان به حجت السلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از نمایندگان مجلس اشاره کرد. نظر کلی ایشان نسبت به آثار دارالحدیث بسیار خوب و مثبت بود ضمن اینکه آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از تلاش های علمی مجموعه دارالحدیث، به تمجید از آثار دارالحدیث پرداختند. برای مثال ایشان درباره کتاب الکافی فرمودند: «زحمات بسیار زیاد و دقیقی در مقابله و تصحیح این کتاب ارزشمند انجام شده است که از دید محققان و علما مخفی و پوشیده نیست.»

  • چه آثاری  تا کنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؟

آثار پرفروش انتشارات دارالحدیث در نمایشگاه را می توان در دو بخش تخصصی و عمومی دسته بندی کرد. در بخش تخصصی دانشنامه امام مهدی علیه السلام، دانشنامه احادیث پزشکی، دانشنامه امیرالمونین، دانشنامه امام حسین، میزان الحکمه را می توان نام برد و در بخش عمومی کیمیای محبت، زمزم عرفان، رضایت از زندگی، رضایت زناشویی، تربیت جنسی، تحکیم خانواده از پرفروش ترین ها بودند.

  • در پایان اگر نکته ی خاصی مد نظر دارید بفرمایید.

خیر. از شما تشکر میکنم که قبول زحمت فرموده به اینجا تشرف آوردید.

  • من هم تشکر می کنم از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :