تاريخ : دوشنبه 1394/2/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42670
مرحوم استاد «علی اکبر غفاری» محدث امین و مجهول القدر بود

مرحوم استاد «علی اکبر غفاری» محدث امین و مجهول القدر بود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی راد در نشست بزرگداشت مرحوم استاد علی اکبر غفاری چهره ماندگار علوم قرآن و حدیث گفت: شخصیت ارجمند و بزرگ عالی قدر ایشان شخصیتی مجهول القدر بود و افزون بر محقق عالی قدر، احیاگر بزرگ میراث شیعه بود.

پایگاه حدیث نت ـ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی مهدوی راد، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و آقای بهراد جعفری، شاگرد استاد غفاری پیرامون شخصیت برجسته این محقق قرآنی سخن گفتند.

حجت الاسلام مهدوی راد با اشاره به ویژگی های خاص استاد غفاری افزود: وی فقیه درست اندیشی بود که یک هزارم شان ایشان شناخته نشده است.

این استاد دانشگاه افزود: مرحوم غفاری ایثارگر و زاهد به معنای واقعی کلمه بود، وی بسیار سخت کوش و دقیق و دین شناس واقعی بود.

وی اظهار داشت: علامه استاد محدث غفاری مقام و منزلتشان بسیار بیشتر از این ها بود و امیدواریم میراثش را در دانشگاهها، حوزه ها و مراکز علمی ادامه بدهند و کارهای انجام شده وی روش شناسی و تدوین بشود به عنوان یک روش آکادمی تا قدر شناسی شود و راه ایشان ادامه پیدا کند.

مهدوی راد بیان کرد: ایشان به معنای واقعی کلام، ایثارگر و مؤمن واقعی بودند. یک دین شناس واقعی بودند به خاطر اینکه دین بیش از هر چیزی بر سنت و قران استوار است و ایشان به معنای واقعی کلمه حدیث را می شناختند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دانشگاه‌ها و حوزه‌ها قدر ایشان را بدانند و از آثار این استاد گران‌قدر بیشتر استفاده کنند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم بهراد جعفری از شاگردان استاد غفاری نیز به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت.

بزرگداشت مرحوم علی اکبر غفاری، استاد حوزه حدیث و قرآن و گفتگو درباره کتاب «تبیین الکافی فی مرآت العقول والوافی»، صبح روز یکشنبه27 اردیبهشت در تالار شیخ صدوق مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

استاد علی اکبر غفاری  در سال ۱۳۰۳ متولد شده است و از احیاءگران میراث اهل بیت هستند و در آبان ماه سال ۱۳۸۳ به دیار حق شتافتند.

این استاد در حیات علمی خود بالغ بر ۶۰ عنوان کتاب تالیف و تصحیح کرده است.
خانواده مرحوم استاد علی اکبر غفاری پس از مرگ ایشان کتابهای کتابخانهٔ شخصی وی را به کتابخانه پردیس دانشگاه قرآن و حدیث اهدا نموده‌اند.

این همایش در جهت آشنایی دانشجویان، طلاب و پژوهشگران علوم و معارف اهل بیت «علیهم السلام» با مرحوم استاد علی اکبر غفاری و تلاش‌های وی در راه احیای میراث حدیث شیعه برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :