تاريخ : چهارشنبه 1394/2/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 42771
دیدار آیت الله ری شهری با دست اندرکاران پژوهشكده كلام اهل بيت عليهم السلام

دیدار آیت الله ری شهری با دست اندرکاران پژوهشكده كلام اهل بيت عليهم السلام

در این دیدار آخرین پژوهش های نویافته در زمینه دیدگاه های کلامی اهل بیت (علیهم السلام) از سوی پژوهندگان پژوهشکده کلام اهل بیت (علیهم السلام) مطرح شد. این خبر تکمیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، این نشست پیش از ظهر چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، با حضور رییس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، قائم مقام پژوهشگاه قران و حدیث، قائم مقام دانشگاه قران حدیث و دست اندرکاران پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) برگزار شد.

رئیس پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) با بیان ضرورت توسعه و گسترش پژوهش در زمينه‏هاى مرتبط با کلام اهل بيت (علیهم السلام) (با تأکيد بر پژوهش‏هاى حديث محور)؛ اظهار داشت:.مسأله‏يابى و حل مسائل و مشکلات در زمينه‏هاى اعتقادى و فکرى با تأکيد بر روش پیامبر (صل الله علیه و آله) اهل بيت (علیهم السلام) در پاسخگويى به مسائل فکرى جامعه همچنین تأسيس و تغذيه علمى رشته‏هاى وابسته و ارتقاى سطح علمى در اين رشته‏ها از طريق فعاليت‏هاى پژوهشى از اهداف پژوهشکده کلام اهل بیت (علیهم السلام) است.

در ادامه مدیران گروه های پژوهشی به ارائه آخرین پژوهش ها در زمینه مبانی کلامی اهل بیت(ع) پرداختند.

گفتنی است، پژوهشکده کلام اهل بیت(ع)، یکی از چهار پژوهشکده پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث است که «حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی» ریاست آن را بر عهده دارد. اين پژوهشكده، سه گروه علمی دارد. گروه نخست، به «تاريخ كلام» مي‌پردازد. اهميت تاريخ كلام از آن روست كه بتواند ميراث و گذشتۀ كلامی را درست بشناسد و جايگاه اهل بيت را در تاريخ كلام اسلامی و كلام شيعه بازشناسی كند. گروه دوم، «روش‌شناسی مطالعات كلامی» است. از آن جا كه حوزۀ كلام نيازمند روش‌شناسی و روش تحقيق مناسب است، اين گروه با استفاده از روش‌های سنتی و متداول حوزه‌های علميه در فقه، كلام و فلسفه، و نيز روش‌های جديدی كه امروز در محافل علمی وجود دارد، شيوه‌های تازه و دقيق تحقيق را میابد. گروه سوم، گروه «مطالعات موضوعی و مقايسه‌ای» است. كار اصلی این گروه استفاده از منابع و متدولوژی خاص است تا بتواند موضوعات، شبهات و مسئله‌هايی را كه امروز در حوزۀ فكر شيعه و اهل بيت(ع) وجود دارد مطالعه و كنكاش كند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :