مهدويّت و جهانى شدن - صفحه 14

شدن و جهانى‏سازى غربى، محور امور، قوانين بشرى است.
3. حكومت جهانى امام مهدى عليه السلام بر محور توسعه اخلاقى، اجتماعى و امنيتى استوار است؛ در حالى كه در حكومت جهانى غرب، ارزش‏هاى اخلاقى و معنويت هيچ محوريّتى ندارند .
4. از ويژگى‏هاى حكومت جهانى امام مهدى عليه السلام توسعه علمى است؛۱ در حالى كه در عصر جهانى شدن غربى، دانش‏هاى پيشرفته در انحصار كشورهاى خاصى است و اين كشورها از انتقال آن دانش‏ها به جوامع و كشورهاى ديگر جلوگيرى مى‏كنند.
5 . حكومت جهانى مهدى عليه السلام حكومتى است مبتنى بر آموزه‏هاى وحيانى و دينى؛ در حالى كه جهانى شدن غربى، پيامد و حاصل آگاهانه و ناآگاهانه پيشرفت در زمينه‏هاى سياسى، اقتصادى و فناورى، و در ارتباط با نظام سرمايه‏دارى و سلطه‏طلبى است.
6. حكومت واحد جهانى مهدى عليه السلام ولايى است و مشروعيت خود را از خدا دارد و مردم نيز آن را پذيرفته‏اند؛ در حالى كه جهانى شدن غربى، مشروعيت حكومت جهانى را از ناحيه مردم مى‏داند؛ آن هم با هزاران فريب‏كارى كه در گرفتن آراى مردم به كار مى‏گيرد.
7. حكومت واحد جهانى مهدى عليه السلام بر مبناى عقلانيت (حاكميت عقل) است؛ زيرا عقل انسان‏ها در عصر ظهور به كمال مى‏رسد؛ در حالى كه حكومت بر اساس جهانى‏سازى غربى، بر مبناى دلخواه شهروندان جهانى شكل مى‏گيرد. از اين‏روست كه در روايات آمده است كه امام زمان عليه السلام بعد از ظهورش عقل‏هاى مردم را كامل مى‏كند.۲

1.ر . ك : ج ۹ ص ۲۳۳ (بخش دوازدهم / فصل سوم / گسترش مرزهاى دانش) ، بحار الأنوار : ج ۵۲ ص ۳۳۶ .

2.ر . ك : ج ۹ ص ۲۳۳ (بخش دوازدهم / فصل سوم : سياست‏هاى فرهنگى) و نيز ص‏۴۲۷ .

صفحه از 16