مهدويّت و جهانى شدن - صفحه 15

8 . در حكومت جهانى حضرت مهدى عليه السلام به سبب توسعه‏اى كه در دانش و عقل بشر پيدا مى‏شود، تمامى ظرفيت‏هاى اقتصادى طبيعت كشف مى‏شود و سرمايه به وفور در اختيار مردم قرار مى‏گيرد و سيستم توزيع نيز درست عمل مى‏كند؛۱ در حالى كه در نظام‏هاى اقتصادى حاكم بر جهان امروز، شكاف‏هاى اقتصادى وحشتناكى وجود دارد.
9. طبق كلام اميرالمؤمنين عليه السلام در حكومت جهانى حضرت مهدى عليه السلام مؤمنان گرد او اجتماع مى‏كنند و اثرى از افراد فاسق و فاجر و كافر در ميان كارگزارانِ آن حكومت نيست،۲ در حالى كه در جهانى‏سازى غربى - چنان كه از هم اكنون ديده مى‏شود - ، مؤمنان واقعى امكان پيشرفت در سطوح رهبرى و مديريت را ندارند و اطراف حاكمان و قدرتمندان را افراد دنياطلب يا غير مؤمن گرفته‏اند.
10. در حكومت جهانى مهدى عليه السلام ستمگران و طاغوتيان و كارگزاران نالايق ، كيفر مى‏شوند؛۳ زيرا حكومت ايشان بر اساس عدالت اداره مى‏شود؛ ولى در عصر جهانى‏سازى و جهانى شدن قضيه درست به عكس است؛ به جنايتكاران (نظير جرج بوش و آريل شارون) لقب «مصلح» و جايزه «صلح» مى‏دهند و عدالت‏خواهان (نظير جنبش‏هاى مقاومت لبنان و فلسطين) را «تروريست» مى‏نامند.

11. پديده جهانى شدن، هر چند به سرعت در حال گسترش و پيشروى در عرصه‏هاى مختلف جهانى است، در عين حال ، از جهت مبانى و اهداف و رئوس برنامه‏ها همچنان مبهم، نارسا و پيچيده است. ژان مارى گينو در اين باره مى‏گويد:
وضعيت اجتماعات انسانى در تجربه جهانى شدن، با وضعيت شخص نابينايى

1.ر . ك : ج ۹ ص ۳۴۷ ح ۱۸۶۴ و ۱۸۶۵ ، منتخب الأثر : ص ۴۸۲.

2.تفسير العيّاشى: ج ۲ ص ۵۹ ح ۴۹، بحار الأنوار: ج ۵۲ ص ۳۴۲ ح ۹۰.

3.نهج البلاغه: خطبه ۱۳۸.

صفحه از 16