مهدويّت و جهانى شدن - صفحه 16

قابل مقايسه است كه ناگهان بينايى‏اش را به دست مى‏آورد ... رويارويى بى‏واسطه فرد با جهانى شدن دنيا سكرآور است... .1
در حالى كه تصوير حكومت جهانى حضرت مهدى عليه السلام به روشنى در روايات و احاديث بيان شده و ويژگى‏ها و ساختار كارآمد و جامع‏نگر اين حكومت، با نهايت دقّت ترسيم و تبيين گشته است .
12. جهانى‏سازى غربى در حقيقت باعث تسلّط غرب و آمريكا در عرصه‏هاى سياسى و اقتصادى بر جهان است و از اين رو ناامنى و رفتارهاى خصمانه را به دنبال دارد؛ چيزى كه شايد هيچ ملّتى حاضر به پذيرش آن نباشد. در مقابل ، برنامه اصلى مهدى عليه السلام گسترش و برقرارى صلح و امنيت و آسايش، و ريشه‏كنى ظلم و جنگ و خونريزى از جهان است. همان گونه كه قرآن مى‏فرمايد، ترس مردم به امنيت و آسايش مبدّل خواهد شد: «وَلَيُبَدِلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أَمنا» .2
13. جهانى شدن از نظر فرهنگى و اجتماعى، ادّعاى نزديكى فرهنگ‏ها و جوامع به يكديگر را دارد؛ امّا روشن است كه بر خلاف نظر مدعيان غربى ، چنانچه روند فعلى ادامه يابد ، در جهان آينده يك‏پارچگى به وجود نخواهد آمد و پس از تقابلى بنيادين، تمدن‏ها و فرهنگ‏هايى نوين سر بركشيده و چهره جهان را متحول خواهند ساخت. در نتيجه برخورد و تضاد تمدن‏ها و فرهنگ‏ها جهان را آبستن التهاب، تنش و ناامنى مى‏كند؛ در حالى كه بر اساس احاديث پيشگويى ، در عصر ظهور مهدى عليه السلام اختلاف‏ها و كشمكش‏هاى فرهنگى و سياسى و حتّى سلطه‏جويى تمدن‏ها و فرهنگ‏ها كاهش چشمگيرى خواهد يافت و مردم با گزينش و انتخاب خود، آيين و فرهنگ واحدى را پذيرا خواهند شد و در سايه آن با آرامش و آسودگى خاطر زندگى خواهند كرد.

1.آينده آزادى: ص ۱۷.

2.نور: آيه ۵۵ .

صفحه از 16