تاريخ : چهارشنبه 1394/4/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43691
رونمایی از ۱۵ اثر و وب‌سایت ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن

رونمایی از ۱۵ اثر و وب‌سایت ترجمه قرآن در نمایشگاه قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از رونمایی ۱۵ اثر قرآنی این مرکز در بیست و سومین نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: وب‌سایت ترجمه قرآن این مرکز نیز در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حضور این مرکز در بیست و سومین نمایشگاه قرآن گفت: این مرکز در نمایشگاه امسال فعالیت‌های جدیدی را پیش‌بینی کرده و حضوری پررنگ نسبت به سال‌های گذشته خواهد داشت و در این راستا کتاب‌ها و آثار مرکز نیز معرفی و عرضه می‌شوند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۵ اثر علمی و جدید تولید شده که در نمایشگاه قرآن ارائه و رونمایی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به جلد ۱۲ و ۱۳ دایرةالمعارف قرآن کریم و جلد هشتم تفسیر آموزشی قرآن اشاره کرد.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم ادامه داد: «تربیت عقلانی» که بحثی درباره حکمت متعالی و شواهد قرآن است، «امامت از دیدگاه شیعه و اهل سنت» و «سیره پیامبر(ص) در برابر مخالفان» از جمله عناوینی هستند که در نمایشگاه برای نخستین بار ارائه می‌شوند.

وی از رونمایی نرم‌افزار «سراج» در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: این نرم‌افزار، نرم‌افزاری موبایلی است که دقیق و عالمانه بوده و برای عموم قابل استفاده است و بهترین ترجمه‌ها، تفاسیر و مفاهیم قرآن در آن وجود دارد و مخاطبان می‌توانند با خریداری و نصب آن در گوشی‌های همراه خود از امکانات آن بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی و رونمایی از وب‌سایت ترجمه قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به کارکردهای وب‌سایت مرکز فرهنگی و معارف قرآن کریم بیان کرد: این وب‌سایت، وب‌سایتی پژوهشی و تبلیغی بوده و از پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین سایت‌های پژوهشی قرآن است و ۲۰ هزار نفر در روز به آن مراجعه می‌کنند و این افراد کسانی هستند که به دنبال پژوهش، تحقیق، آموزه‌ها و دریافت‌های علمی هستند.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم در ادامه از راه‌اندازی وب‌سایت ترجمه قرآن این مرکز خبر داد و گفت: در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از این وب‌سایت رونمایی خواهیم کرد و این وب‌سایت نخستین سایتی است که فعالیت‌هایی پیرامون ترجمه و کارکردهای ترجمه قرآن داشته و مورد توجه قرار گرفته است.

وی به برگزاری جلسات مصاحبه‌ علمی اساتید این مرکز در نمایشگاه قرآن اشاره و عنوان کرد: این مصاحبه‌ها از طریق تلویزیون و رادیو در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود و اعضای این مرکز با بازدید از نمایشگاه قرآن با آخرین محصولات آن آشنا شده و در رابطه با موضوعات علمی از قبل پیش‌بینی شده که موضوعی روزآمد و مورد نیاز مخاطبان هستند، مصاحبه‌های علمی و گفت‌وگو می‌کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :