تاريخ : پنج شنبه 1394/4/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43738
افتتاح نمایشگاه قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی

افتتاح نمایشگاه قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی

وزیر ارشاد در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن: مهم ترین هدف برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن ترویج وتوسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان، علی جنتی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در آیین گشایبش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم :
برگزاری چنین نمایشگاه هایی با محوریت عرضه جدیدترین محصولات نرم افزاری و کتب و ترغیب و تشویق خادمان قرآن کریم بای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است.
وی افزود: قرآن کتابی است که برای هدایت و سعادت بشریت نازل شده است، بر همین اساس باید در آن تدبر وتفکر کرد، قرآن  کتابی است که انسان ها را از
تاریکی ها به سوی نور و هدایت می کند. خداوند متعال قرآن کریم را برای ما انسان ها نازل کرده است تا از جهالت و تاریکی ها دور شویم و به سوی نور و پاکی هدایت شویم.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم در نگاه اهل بیت(ع) گفت: امام علی(ع) می فرمایند: هرگاه بر شما فتنه ها روی آورد و در شناخت حق از باطل به مشکل خوردید به قرآن کریم پناه ببرید.زیرا قرآن شفیعی است که در روز قیامت شفاعت او مورد قبول واقع می شود.
جنتی تصریح کرد: کسانی که در این دنیا با آیات الهی بیشتر انس داشته باشند در روز واپسین و قیامت که فریادرسی نیست تا از انسان دستگیری کند قرآن به فریاد آدمی می رسد و او را شفاعت می کند.

وی با بیان این مطلب که  قرآن شفای تمام بیماری ها است، گفت: قرآن کریم نه تنها درمان بیماری های روحی است بلکه بیماری های جسمی انسان را نیز بهبود می بخشد بر همین اساس بسیاری از آیات الهی در حراست از بیماری های جسمی انسان نیز مؤثر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف و رویکرد برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج و توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم در جامعه راه اندازی شده است که امیدواریم در راستای تحقق این هدف موفق ظاهر شویم.

برقراری ارتباط مستقیم با آیات عظام در نمایشگاه قرآن/افزایش ۲ برابری فضای بخش حوزوی

حجت‌الاسلام سید حسن طیب‌حسینی دبیر بخش حوزوی بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت این بخش در نمایشگاه قرآن امسال به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن بخش حوزوی با گسترش برنامه های خود میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان این بخش خواهد بود.

همان طور که می دانید بخش حوزوی نمایشگاه قرآن همزمان با افتتاح نمایشگاه از روز سوم تیرماه آغاز و تا پایان این ماه فعالیت می کند.گفتنی است غرفه های بخش حوزوی در مساحتی به متراژ ۸۰۰ مترمربع که دو برابر فضای سال گذشته است، جانمایی شده است.

وی با اشاره به اهم برنامه های بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن تصریح کرد: امسال از حضور نمایندگان دفاتر مراجع تقلید عظام استفاده می کنیم. براین اساس دفاتر آیات عظام جوادی‌آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی برای حضور در نمایشگاه قرآن کریم اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین برقراری ارتباط مستقیم با علما و آیات عظام در نمایشگاه قرآن از طریق ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری ۳۵ برنامه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت بخش حوزوی گفت: حضور ۷۰ مشاور در بخش های مختلف نمایشگاه ویژه بازدید کنندگان از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای پاسخگویی به مشکلات خود در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج و اجتماعی با مشاوران حوزه، رونمایی از ۹ اثر قرآنی ، تجلیل از خادمان قرآن  و عترت، تقدیر از استادان حوزه های قرآن و عترت که شاگردان توانمندی تربیت کرده و با نوآوری خدمتی به این عرصه‌ها داشته‌اند، معرفی مفسران قرآن کریم شامل ۴۳ مفسر بزرگ قرآن کریم از دوران غیبت تا پایان دوره صفویه و همچنین معرفی ۴۰ نفر از بانوان مفسر قرآن کریم  تها بخشی از فعالیت های بخش حوزوی است.

دبیر بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که ۸۰ مؤسسه در قالب ۲۳ غرفه نمایشگاهی در بخش حوزوی فعالیت می کنند، افزود: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال ۲۳ غرفه در بخش نمایشگاهی وجود دارد که در بیشتر این غرفه‌ها محصولات جدید و جذاب که حاصل تلاش یک‌ساله حوزه‌های سراسر کشور است، در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی بخش مشاوره را یکی از بخش های نمایشگاه قرآن کریم معرفی کرد و گفت: بازدید کنندگان از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند  مشکلات خود در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج و اجتماعی را با مشاوران حوزه در میان بگذارند و به پاسخ برسند.

دبیر بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درتوضیح معرفی مفسران قرآن کریم، گفت: دراین بخش نمایشگاه عکس از آثار مفسران قرآن کریم بعد از دوران غیبت کبری تا پایان دوره صفویه برگزار می‌شود و بازدیدکندگان با ۴۳ مفسر قرآن کریم آشنا می‌شوند. همچنین غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به معرفی ۴۰ نفر از بانوان مفسر قرآن کریم می‌پردازد.

شایان ذکر است، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هفتم تا بیستم ماه مبارک رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار خواهد شد. نمایشگاه قرآن امسال در ۱۲ هزار متر مربع فضای باز و ۸ هزار متر فضای مسقف برگزار می شود.این نمایشگاه که بامشارکت شهرداری تهران برگزار می شود هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ دایر خواهد بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :