تاريخ : سه شنبه 1394/4/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43862
لذت اولیاء خدا از نماز پایین‌ترین مرتبه لقاء‌الله است

لذت اولیاء خدا از نماز پایین‌ترین مرتبه لقاء‌الله است

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث: لذتی که اولیای خدا از نماز می‌برند، بالاترین جایگاه بوده و این پایین‌ترین مرتبه‌ لقاء‌الله است که به نمازگزار حقیقی دست می‌دهد.

آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری ظهر چهارشنبه در جمع مسئولان دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: چگونه عمری از ما گذشته و به مقصد نرسیده‌ایم یا باید راه دور باشد یا مشکلی در ما وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فرازی از دعای ابوحمزه بیان شده که راه نزدیک است و مقصد خداست.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به سخنی از آیت‌الله بهجت گفت: ایشان می‌فرمودند کمترین مراتب لقاء الله آن حالی است که در نماز به انسان دست می‌دهد و انسان در حال نماز احساس یک نوع انس با خدا و دلگرمی پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: جاذبه‌ دیدار خدا انسان را مجذوب خودش در نماز می‌کند تا انسان از نماز لذت ببرد و احساس شیرینی ‌کند.

ری‌شهری ادامه داد: لذتی که اولیای خدا از نماز می‌برند، بالاترین جایگاه بوده و این پایین‌ترین مرتبه‌ لقاء الله است که به نمازگزار حقیقی دست می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سخن معصومان بهترین توشه‌ای که انسان می‌تواند در مسیر، سیر و سلوک از آن استفاده کند، تصمیم جدی، عزم و اراده است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اهمیت و نحوه تصمیم‌گیری جدی گفت: تصمیم جدی آن است که انسان در زندگی خدا را انتخاب کند، تا خدا انتخاب نشود، غبارهای حجاب کنار نمی‌رود.

این مسئول با اشاره به شب‌های قدر گفت: یکی از دعاهای بسیار مهم این ماه مبارک و به خصوص شب‌های قدر خواستن عزم و اراده برای انتخاب خدا است.

ری‌شهری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در حدیثی می‌فرمایند خدایا در آن بالاترین مراتب همراهی با خود را برای من قرار ده و کمکم کن که یک تصمیم بگیرم و بتوانم در زندگی مصمم شوم و تو را انتخاب کنم.

وی یادآور شد: بالاترین عنایت خداوند در این ماه مبارک و سفره‌‌ای که برای اولیای خود گسترده این است که به او یک عزم و اراده‌ای بدهد که در زندگی خدا را انتخاب کند.

متن این خبر در خبرگزاری فارس را ازاینجاببینید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :