شبِ قدر چه شبى است؟ - صفحه 87

و ـ خواندن هزار بار سوره قدر

۷۵۲.سيّد ابن طاووس ـ در الإقبال ـ :از قرائت قرآن در اين شب [ قرائتِ ]هزار بار سوره «إنّا أنزلناه» است. روايتى براى اين ، در شب اوّل ، به صورت كلّى (براى همه ماه) گذشت.
اختصاص خواندن اين سوره در اين شب نيز با سندهاى چندى از امام صادق عليه السلامبراى ما روايت شده است ، كه فرمود: «اگر كسى در شب بيست و سوم ماه رمضان ، هزار بار سوره إنّا أنزلناه بخواند ، صبح خواهد كرد ، در حالى كه يقين او ، با اعتراف به آنچه مخصوص ماست ، استوار خواهد بود و اين نيست ، مگر به سبب آنچه در خواب خود مى بيند».

۷۵۳.امام صادق عليه السلام:چون شب بيست و سوم شود ، هزار بار سوره «إنّا أنزلناه» بخوان و يك بار سوره عنكبوت و يك بار سوره روم را بخوان.

ر . ك : ص 795 (راه هاى شناخت شب قدر / هزار بار خواندن سوره قدر در هر شب ماه رمضان) .

ز ـ دعا براى امام زمان عليه السلام

۷۵۴.مصباح المتهجّد ـ به نقل از محمّد بن عيسى ، با سند خويش از امامان عليهم السلامـ : در شب بيست و سوم ماه رمضان ، اين دعا در حال سجود ، ايستاده ، نشسته و در هر حال و در همه ماه و هر گونه و هر وقت از روزگارت كه ممكن شود ، مكرّر خوانده مى شود. پس از ستايش خداى متعال و درود بر پيامبر ، محمّد صلى الله عليه و آله ، مى گويى :
«خداوندا! در اين ساعت و در هر ساعت ، براى ولىّ خود ، فلانى پسر فلانى ، سرپرست و نگهبان و پيشوا و ياور و راهنما و چشم باش ، تا آن كه او را در زمين خود ، با اطاعت و رغبت مردم ساكن سازى و وى را در آن به مدّت طولانى بهره مند گردانى!».

صفحه از 92