تاريخ : سه شنبه 1394/4/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44066
تولید و عرضه چهل اثر ترویجی، حدیثی برای مخاطب عمومی

تولید و عرضه چهل اثر ترویجی، حدیثی برای مخاطب عمومی

گزارش سالانه معاونت فرهنگی و هنری و انتشارت موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا در نشست سالانه موسسه .

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا معاونت فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و مدیر انتشارات دارالحدیث در نشست سالانه موسسه به ارائه گزارش از دو بخش معاونت فرهنگی و هنری و انتشارات پرداخته است. اهم گزارش ایشان در بخش های مختلف به شرح زیر می باشد.

در سال گذشته اقدامات مهمی در معاونت فرهنگی و هنری انجام پذیرفته است که شاید بتوان مهم ترین آن جدا شدن بخش های بین الملل و روابط عمومی از آن بود. در معاونت فرهنگی و هنری چند مدیریت مشغول به کار هستند که به تفکیک مدیریت تدوین متون تریجی، مدیریت تولیدات رسانه ای، مدیرت آفرینش های هنری و مدیریت امور فرهنگی می باشد. در زیر گزارش هر مدیریت و نیز انتشارت دارالحدیث تقدیم می گردد.

مدیرت امور فرهنگی

مشارکت در برنامه های مشترک با دانشگاه مانند جشنواره فرهنگی و ورزشی دهه فجر

برگزاری همایش ملی حدیث رضوی

برگزاری جلسات تواصی، حدیث هفته و... از جمله کارهای این مدیریت می باشد.

مدیرت تولید متون عمومی و ترویجی

یکی از مهم ترین بخش های معاونت فرهنگی می باشد که مجموعه آثار پژوهشی دارالحدیث را برای مخاطب عمومی آماده و منتشر می کند. در دو و سال و اندی که این مدیریت فعالیت می کند بیش از ۴۰ اثر تولید و منتشر کرده است. اقدامات این مدیریت در در سال گذشته به شرح زیر می باشد:

تاسیس و آغاز به کار شورای کتاب کودک و نوجوان

برگزاری سومین نوشست ادبیات کودک و تربیت دینی

آغاز تولید اولین شماره از ماهنامه سنجه برای معرفی و نقد کتاب های دینی و عمومی

آماده سازی بسته فرهنگی طرح ملی ریحان ۱ که با هدف تکثیر می باشد و نیز انتخاب لوگوی تجاری شبنم برای آثار کودک و نوجوان. انتشار ۱۰ اثر در سال گذشته در بخش بزرگسال

سالنامه حدیثی نور

انتشار ۶ اثر در بخش کودک و خردسال

مدیرت تولیدات رسانه ای

این بخش یک توفیق بزرگی داشت و آن تولید نرم افزار ثارالله بود. یک اثر بدیع و بسیار خوب در زمینه نرم افزاری بود که توانست جایگاه خوبی به دست بیاورد و با استقبال گسترده ای همراه بود. در سال جاری نرم افزارهای مختلفی در نظر گرفته شده است که در مقیاس بزرگ تر و بین المللی تر انجام خواهد پذیرفت. که مهمترین آن نرم افزار امیرالمونین علیه السلام خواهد بود.

مدیریت آفرینش های هنری

طراحی جلد کتاب

احادیث هفته

بنرهای مناسبتی

پوسترهای همایشه ها و نشست ها

طراحی ها و خوشنویسی ها...

انتشارات دارالحدیث

فعالیت‌ها و اقدامات انتشارات دارالحدیث در سال گذشته :

ایجاد فروشگاه دوم در آستان حضرت عبدالعظیم

راه اندازی سایت جدید انتشارات که هم اطلاع رسانی است و هم فعالیت های دیگری چون فروشگاه و مسابقه کتابخوانی در آن وجود دارد.

تفاهم برای چاپ کتاب در کشورهای لبنان و عراق

تفاهم با پژوهشگاه قرآن و حدیث برای رعایت حقوق معنوی و مادی توسط انتشارات.

تیراژ مجلدات انتشارات درالحدیث در سال گذشته ۲۲۸۴۵۰ بوده است.

در طول سال گذشته ۱۵۰ عنوان کتاب در  ۲۳۲ جلد منتشر شده است که ۴۰ درصد افزایش داشته است اما متاسفانه با توجه به بازار نشر تیراژ کتاب های کمتر شده است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :