تاريخ : دوشنبه 1394/5/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44207
نگاه ویژه همایش حدیث رضوی به فلسفه و کلام اسلامی

نگاه ویژه همایش حدیث رضوی به فلسفه و کلام اسلامی

این دوره از همایش به صورت تخصصی به فلسفه و کلام اسلامی از دریچه حدیث رضوی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، مدیر کل سابق اداره ارشاد قم اظهار داشت: همایش حدیث رضوی با تولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاریموسسه دارالحدیث، دانشکده علوم حدیثو انجمن حدیث حوزه علمیه برگزار می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه امسال سومین دوره برگزاری همایش حدیث رضوی است، افزود: در این دوره همایش به طور اختصاصی رابطه‌ای میان حدیث، کلام و فلسفه اسلامی برقرار کرده و در واقع این همایش به صورت تخصصی به فسلفه و کلام اسلامی از دریچه حدیث رضوی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام ایزدپناه تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته این همایش با همکاری دارالحدیث قم برگزار خواهد شد. جلسات خود را تشکیل داده و تا زمان برگزاری این همایش سه جلسه دیگر برگزار خواهد کرد.

ایشان خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی این همایش فلسفه و کلام حوزه‌های علمیه است که بخش محتوایی همایش را به طور ویژه رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دبیر علمی این همایش از  انجمن علمی فلسفه و کلام انتخاب شده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه فصلنامه فرهنگ رضوی درجه علمی پژوهشی خود را دریافت نموده است در خصوص همایش حدیث رضوی نیز تلاش خواهد شد تا این درجه را کسب کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :