تاريخ : سه شنبه 1394/5/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44315
ترجمه آثار موسسه دارالحدیث به 12 زبان

ترجمه آثار موسسه دارالحدیث به 12 زبان

مدیر امور بین‌الملل موسسه دارالحدیث گفت: تاکنون آثار موسسه به 12 زبان ترجمه شده‌ که زبان‌هایی مانند انگلیسی، مالایی، اندونزیایی، تاجیکی، فرانسه،‌ روسی و ترکی استانبولی از جمله آنها بوده است.

پایگاه اطلاع  رسانی دارالحدیث به نقل از فارس ـ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: یک سری کتب این بخش را دانشگاه اسلامی علیگر هند ترجمه کردند و در دروس خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از منابع پیشنهادی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موسسه فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی در کشورهای دیگر مانند اندونزی داشته و تفاهم‌نامه‌هایی به این منظور تنظیم کردند.

مدیر امور بین‌الملل موسسه دارالحدیث عنوان کرد: فعالیت‌های بین‌المللی دیگر موسسه در کشور پاکستان است که زمستان سال گذشته دو نفر از استادان دوره فشرده حدیث را برای استادان حوزه‌های شیعی پاکستان برگزار کردند.

تحصیل دانشجویان ۱۹ کشور در دانشگاه مجازی

وی با اشاره به آموزش مجازی دانشگاه گفت: اکنون در بخش آموزش مجازی دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از حدود ۱۹ کشور دانشجویان مشغول به تحصیل هستند که از آمریکا، کشورهای اروپایی و ... است.

مطهری خاطرنشان کرد: افراد علاقمند پس از مطالعه دروس در سفارت ایران واقع در کشورهای خود در امتحان شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به ترجمه کتاب‌های موسسه به زبان‌های دیگر گفت: تاکنون آثار موسسه به ۱۲ زبان ترجمه شده‌ که از جمله این زبان‌ها انگلیسی، مالایی، اندونزیایی، تاجیکی، فرانسه،‌ روسی و ترکی استانبولی بوده و آخرین آنها به مربوط به حکمت‌نامه عیسی به زبان ارمنی است.

مدیر امور بین‌الملل موسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای ترویج معارف حدیثی برای مخاطب عمومی در عرصه بین‌الملل از جمله اهداف موسسه است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :