تاريخ : چهارشنبه 1394/5/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44324
تحقيقات دارالحديث راهگشای پژوهش‌های حديثی محققان عراقی

تحقيقات دارالحديث راهگشای پژوهش‌های حديثی محققان عراقی

اساتيد و هيئت علمی «دانشکده القرآن و الحکمة» ضمن بازديد از مؤسسه دارالحديث، با معاون فرهنگی، هنری این مؤسسه ديدار و گفت‌وگو كردند. در این بازديد گروه علمی عراقی خواستار همكاری‌های مشترك با دارالحدیث شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، طی این بازدید که روز سه شنبه ۱۳ مرداد، صورت گرفت، معاون پژوهشی دانشكده قران و حکمت ناصریه عراق، ضمن خرسندی از حضور در مؤسسه دارالحديث گفت: این دانشکده آماده همكاری های علمی با دانشگاه قران و حديث است.

«الشیخ واتق الزیدی» ابراز اميدواری كرد: دسترسی به رشته علوم حديث به شكل آموزش عالی در كشور عراق نيز صورت پذيرد.

وی فعاليت‌های صورت گرفته در پژوهش‌های حديثی را مطلوب ارزيابی كرد و افزود: تحقيقات دارالحديث راهگشای پژوهش‌های حديثی محققان عراقی در رشته علوم حديث است.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحديث نيز در اين نشست گفت: فعاليت‌هاى مختلف دارالحديث، در گستره‌اى از دانش، آموزش و پژوهش جريان دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه قرآن و حديث، آموزش مسائل گوناگون در حوزه حديث و علوم جانبى آن و نيز ايجاد زمينه مناسب جهت تحقيقات و پژوهش‌هاى نوين، انگيزه تأسيس دانشگاه بوده است.

وی اظهار کرد: همچنين پژوهشكده علوم و معارف حديث به پژوهشگاه قرآن و حديث تبديل شده و پژوهشگاه قران و حديث، از پژوهشكده علوم و معارف حديث، پژوهشكده اخلاق و روان‌شناسی اسلامی و پژوهشكده كلام اهل بيت(ع) و پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) تشكيل شده است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نيا بيان کرد: معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحديث، ارائه آثار ترويجی و عمومی را در برنامه‌های خود تدوين كرده است و رويكرد مؤسسه ترويج معارف قرانی و حديثی برای عموم مردم است.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به منابع خوب اسلامی و معارفی شیعه، ادامه داد: در این مجموعه علمی، منابع حدیثی شیعی و اهل سنت جمع آوری شده و محققان از این منابع استفاده می کنند؛ به طوری که دانشنامه قرآن و حدیث که مجموعه مجلدات آن به۱۰۰جلد می رسد از منابع حدیثی کتابخانه تخصصی دارالحدیث بهره برده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :