تاريخ : سه شنبه 1394/5/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44533
پیوند هنر با معارف قرآنی در عرضه تولیدات فرهنگی

پیوند هنر با معارف قرآنی در عرضه تولیدات فرهنگی

امروزه ترویج معارف و آموزه‌های قرآنی دغدغه اصلی پژوهشگاه‌های قرآنی شده‌است با همین هدف معاونت فرهنگی دارالحدیث با استمداد از هنر در این مسیر گام برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث :
معاونت فرهنگی در کنار موسسه دارالحدیث با رویکرد ترویج معارف قرآنی آثاری برای مخاطب عام بزرگسال،  جوان، نوجوان و حتی کودک تالیف و منتشر کرده‌است و موفق شده‌است در این زمینه بیش از ۴۰ اثر در طول دو سال اخیر تولید و منتشر کند.
وی در ادامه افزود: در کنار تولید آثار مکتوب، تهیه نرم‌افزار دینی را نیز در برنامه کار خود قرار داده‌ایم. سال گذشته از نرم افزار«ثارالله» را رونمایی کردیم و امیدوار هستیم برنامه ترجمه آن به زبان‌های انگلیسی و عربی را به زودی تهیه و توزیع کنیم.
در ماه‌های آینده نرم‌افزار چندرسانه‌ای «امیرالمومنین علی(ع)» نیز به بازار عرضه می‌شود.
سبحانی‌نیا در خصوص ویژگی‌های این نرم‌افزار گفت:
این نرم افزار صرفا متن‌محور نیست و هدفش معرفی امیر المومنین و سیره عملی ایشان است تا مخاطبان عام به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

پیوند هنر با معارف قرآنی
این استاد دانشگاه در ادامه افزود:  خبر دیگری که در حوزه معاونت فرهنگی، تولید آثار هنری با رویکرد معارف دینی است. هنر یک قالب ماندگار است که می‌تواند معارف و پیام‌های اخلاقی را سریع‌تر و فراگیرتر به جامعه منتقل کند. به همین منظور، یکی از عرصه‌های کاری ما تولید آثار هنری با مضامین معارف دینی است.
تولید آثار هنری با رویکرد معارف دینی  ترازهای متنوعی دارد، به عنوان نمونه ما فرازهایی از آیات و روایات تاثیرگذار که می‌تواند در سبک زندگی، منش وسیره عملی زندگی افراد تاثیر بگذارد را انتخاب کرده‌ایم و به خوشنویسان برتر کشوری سفارش داده‌ایم تا آیات را به خط زیبا بنویسند، سپس آنها را به شکل تابلوهای فاخر به بازار عرضه می‌کنیم.
وی در آخر افزود: این تابلوها در همه جا قابل استفاده هستند و خانواده‌های ایرانی در محل کسب یا در خانه خود می‌توانند استفاده کنند. چرا که  این آثار صرفا تابلو نیستند و با خود یک پیام را القا می‌کند. البته ما قصد داریم در حوزه شهری از این آثار نیز استفاده کنیم به همین منظور با برخی از شهرداری‌های سطح کشور از جمله شهر ری، قم و تهران وارد همکاری شدیم و زمینه همکاری را فراهم کرده‌ایم تا در فضای شهری هم این آثار هنری را عرضه کنیم آثاری  که با هدف  ترویج معارف قرآنی تهیه شده‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :