تاريخ : سه شنبه 1394/6/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44702
تنها تو را می خواهم

تنها تو را می خواهم

20داستان تاریخی از زندگی امام رضا (ع)، به مناسبت دهه مبارک کرامت کتاب «تنها تو را می خواهم» به عنوان مجموعه ای از 20داستان کوتاه تاریخی از زندگینامه حضرت رضا(ع) توسط «به نشر» و با مشارکت مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برای نخستین بار چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوي)، عشق و اشتیاق و ارادت نویسندگان، شعرا و فضلا به خاندان عصمت و طهارت به ویژه هشتمین امام شیعیان همواره الهام بخش پدید آمدن آثار هنری متعددی در تاریخ شده است که از این میان آثار ادبی فاخری به عنوان تاریخ و میراث هنر اسلامی به یادگار مانده است.

در همین راستا کتاب «تنها تو را می خوانم» به عنوان مجموعه ای از داستان های کوتاه تاریخی در ارتباط با زندگینامه حضرت رضا(ع) پیش از تولد تا هنگام شهادت آن حضرت می باشد که از میان منابع معتبر تاریخی استخراج و در قالب داستان های کوتاه روایت شده است.

این کتاب که در راستای بیان داستان های زندگی امام رضا(ع) نگاشته شده است، تلاش دارد تا با ذکر فضائل و خصائل این امام همام نسبت به انتقال مفاهیم عمیق دینی و ادبی اقدام کند، در حقیقت بستری داستانی برای بیان روایت های تاریخی محسوب می شود.

در نگارش و تألیف کتاب «تنها تو را می خواهم» که توسط انتشارات آستان قدس رضوی و در قطع رقعی چاپ و منتشر شده است، از منابع معتبر تاریخی شامل «بحار النوار»به عنوان بزرگترین منبع حدیث در تشیع به زبان عربی به تألیف علامه مجلسی، «منتهی الامال» نوشته مرحوم شیخ صدوق و «عیون اخبار الرضا» نوشته مرحوم شیخ عباس قمی استفاده شده است.

این کتاب که توسط فاطمه خلخالی استاد و فرزانه خوش آهنگ قصر نوشته شده، برای نخستین بار به عنوان اثر مشترک انتشارات آستان قدس رضوی و مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی به چاپ رسیده و روایتگر تعداد ۲۰ داستان کوتاه است که طی آنها حوادث متعددی به کمک اصل داستان و روایت زندگی حضرت رضا(ع) می آیند و تجربه درک آن را برای خواننده اثر ملموس تر می کنند.

تولید و چاپ کتاب «تنها تو را می خواهم» به عنوان یک اقدام مشارکتی در راستای تحقق سیاست های فرهنگی و ترویجی به نشر و همچنین همکاری و همراهی محتوایی با سایر مؤسسات به ویژه مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی توسط این انتشارات صورت گرفته است.

علاقه مندان به تهیه کتاب «تنها تو را می خواهم» و همچنين مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوي می توانند از طریق همین سایت  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ با این انتشارات تماس برقرار کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :