تاريخ : پنج شنبه 1394/6/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44742
بازديد دکتر راسم أحمد النفيس و جمعی از انديشمندان شيعه مصری از موسسه دارالحديث

بازديد دکتر راسم أحمد النفيس و جمعی از انديشمندان شيعه مصری از موسسه دارالحديث

دکتر أحمد راسم النفيس به همراه استاد علي أبو الخير و استاد سيد طاهر الهاشمي از موسسه علمی فرهنگی دارالحديث بازديد کرند. در اين بازديد کتابخانه جامع حديث اسلامی در موسسه دارالحديث مورد بازديد قرار گرفت.
کتابخانه جامع حديث در موسسه علمی فرهنگی دارالحديث با حجمی بالغ بر 50 هزار کتاب در بر دارنده ی منابع پايه و همچنين به روز ترين آثار علمی در حوزه ی حديث اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، اين انديشمندان مصری از مجموعه های مختلف موسسه و دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حديث نيز بازديد نمودند. در حاشيه ی اين ديدار، نشست دوستانه ای با ضور معاونت پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حديث حجة الإسلام و المسلمين احمد غلامعلی و برخی پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حديث برگزار شد.

در اين نشست جايگاه صحيفه سجاديه در رويکردهای ميان مذهبی و نقش کليدی دعا به عنوان مفهومی پر جاذبه برای همگرايی مذهبی مورد دقت قرار گرفت. لزوم توجه به منهاج و روش تعامل اهل بيت عليهم السلام با انديشه ها و انديشمندان و تأکيد بر روش أهل بيت عليهم السلام به عنوان پايه و محور حرکت های استبصار نيز از ديگر امور مهمی بود که در اين نشست دوستانه مورد توجه قرار گرفت. نقد حرکت های افراطی از سوی تمامی مذاهب و لزوم هم انديشی مسالمت آميز ميان مذاهب نيز از ديگر عوامل نيازمند به توجه جدی مورد تأکيد قرار گرفت.

اهميت نشست های علمی و هم انديشی ها و لزوم گسترش آن ميان انديشمندان اسلامی به ويژه در سطح بين المللی به منظور هرچه نزديک تر شدن فضاها و تلاش های علمی و جلو گيری از کارهای هم عرض و استفاده هرچه بيشتر از دستاورد های انديشه ای معاصر نيز در اين نشست مورد تأکيد و اهتمام بود.

عکس: مه پور

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :