تاريخ : یکشنبه 1394/6/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44750
نگاهی به تازه های نشر مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

نگاهی به تازه های نشر مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

پایگاه اینترنتی انتشارات دارالحدیث به نشانی http://darolhadith.ir برای اطلاع از تازه های نشر، فروشگاه اینترنتی کتاب، محصولات مؤسسه دارالحدیث و سیر مراحل چاپ کتاب در اختیار کاربران است.

کتاب بهشت و دوزخ نوشته آیت‌الله محمدی ری شهری با همکاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث و با هدف آشنایی عمیق‌تر خوانندگان با زندگی جهان آخرت در بهار سال ۸۹ به علاقمندان معارف اسلامی تقدیم شد.

این کتاب با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از آیات و احادیث، در دو بخش اصلی بهشت و دوزخ در ۲ جلد انتشار پیدا کرد.

به منظور همگانی‌تر کردن معارف قرآن و حدیث و در ادامه انتشار گزیده‌هایی از این معارف درباره مقاطع مختلف زندگی اکنون گزیده‌ای از بخش اول کتاب یاد شده با نام زندگی بهشتیان و گزیده دیگری از بخش دوم آن با نام زندگی دوزخیان در قالب دو کتاب همراه در اختیار همگان قرار می‌‌گیرد.

بهشت و دوزخ از بنیادی‌ترین مسائل در حوزه معارف مرتبط با جهان‌شناسی و انسان‌شناسی است، از نگاه قرآن، هدف نهایی آفرینش انسان و جهان، بازگشت به خداوند متعال است و اگر این هدف نباشد، نه تنها آفرینش انسان، بلکه آفرینش جهان، باطل و بیهوده است.

بر پایه آموزه‌های اسلامی، مقصود از بازگشت به خداوند، رستاخیز انسان و حضور وی در صحنه قیامت و دیدن نتایج کارهای خود و به تعبیر دقیق‌تر مشاهده کارهای تجسم پیدا کرده است.

این رویارویی با نتیجه اعمال به یکی از دو شکل جلوه‌گر می‌شود یا آنچه از انسان صادر شده، با حکمت آفرینش همسو است همسویی که در قالب شناخت آفریدگار جهان و ایمان با او و اخلاق و رفتار شایسته بروز می‌کند که در این صورت بهشت در انتظار اوست و در رویکرد دوم انسان بی‌اعتنا به حکمت آفرینش بوده و همه ظرفیت‌های رشد و تکامل خود را نادیده می‌گیرد که در این صورت دوزخ جایگاه اوست.

کتاب زندگی بهشتیان برگرفته از کتاب بهشت و دوزخ با شمارگان هزار عدد و قیمت ۴ هزار تومان منتشر شد.

کتاب نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت علیهم السلام تألیف سید مصطفی مطهری به کوشش پژوهشکده کلام اهل بیت علیهم السلام پژوهشگاه قرآن و حدیث، منتشر شد.

در نگاه اندیشه پژوهان معاصر، بررسی ها درباره تاریخ تفکر شیعه به ویژه در سه قرن نخست هجری، رونق چشم گیری پیدا کرده است.

در این رهگذر نویسندگان با اغراض گوناگون و در سطوح علمی متفاوت، با به کارگیری روش ها و نگرش های خاص خود در مطالعات تاریخی، از دست داده اند. اما در دیدگاهی دیگر، از سیر تدریجی و از اجمال به تفصیل ارائه اندیشه شیعی، سخن به میان آمده است.

این دیدگاه بر این باور است که معارف شیعه در موضوعات گوناگون، ریشه در قرآن و سنت نبوی دارد؛ و البته این معارف در طول سه قرن نخست، از اجمال به تفصیل و با رعایت نقش آفرینی عناصر تأثیرگزار سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بدون تغییر محتوایی و با به کارگیری شیوه های بیان و ادبیات دینی متناسب با هر عصر تبیین شده است.

کتاب منتشره، به منزله نقشه و قالبی نو برای این تفکر کهن است. کتاب نقش عناصر تاریخی در تبیین عقاید اهل بیت علیهم السلام در قطع وزیری و در ۲۱۲ صفحه در دسترس علاقمندان می باشد.

شکوفه‌های زندگی گزیده‌ای از رهنمودهای اسلامی در حوزه تربیت کودک را در سه بخش تقدیم خوانندگان می‌کند.

بخش اول ضمن بیان ارزش فرزندخواهی تاکید دارد که نه جنسیت فرزند بلکه سلامت جسمی، شایستگی روحی و شخصیتی باید قابل توجه پدر و مادر و اطرافیان قرار گیرد.

بخش دوم حقوق فرزندان است که فصل‌های پنج‌گانه این بخش به وظایفی که پدر و مادر در برابر کودک خود به عهده دارند، می‌پردازد.

کتاب شکوفه‌های زندگی در ۹۲ صفحه توسط آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تالیف شده و در قطع پالتویی، جلد شومیز یا نرم شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴ هزار تومان چاپ شد.

۶ عنوان کتاب از این مجموعه به چاپ رسیده است این کتابها عبارتند از :

•قشنگترین هدیه: نوشته مسلم ناصری و با تصویرگری الهه بهین، داستانی با موضوع اهمیت دوستی در دین اسلام

•باران قاصدک: سروده محمود پوروهاب، مجموعه شعرهایی درباره حضرت امام باقر (ع) برای گروه سنی کودک

•حرف‌های ماه: نوشته مرتضی دانشمند، قطعاتی کوتاه براساس سخنان حضرت امام زمان (عج) ویژه کودکان

•سایه روشن: سروده یحیی علوی فرد، شعرهایی برای گروه سنی نوجوان

•*مرد بارانی با اسب سفیدش خواهد آمد: نوشته مسلم ناصری، قطعاتی داستانی درباره موعود منتظر، ویژه کودکان

•همسفر پرنده ها: نوشته مجید محبوبی، آشنایی با زندگانی حضرت امام سجاد (ع)

کتاب از قرآن بیشتر بدانیم بر اساس کتاب شناختنامه قرآن اثر مهدی خسروی روانه بازار کتاب گردید

کتاب "از قرآن بیشتر بدانیم" بر اساس کتاب "شناختنامه قرآن" اثر مهدی خسروی روانه بازار کتاب گردید. این کتاب که در سال ۹۴ به عنوان اولین اثر منتشر شده در سال جدید عرضه می گردد ، با استفاده از کتاب شناختنامه قرآن که در ۴ جلد قبلاً چاپ شده است ، به پاسخ ۱۱۴ سوال پیرامون قرآن کریم پرداخته است.

این کتاب در ۱۷۶ صفحه و در قطع رقعی با جلد شومیز و به قیمت ۷۲۰۰ تومان عرضه گردیده است.

علاقمندن برای تهیه آثار دارالحدیث می‌توانند به قم میدان شهدا، ‌خیابان معلم، پلاک ۱۲۵ یا فروشگاه شماره دو، واقع در خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۲۹ مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :