تاريخ : یکشنبه 1394/6/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45290
محقق و پژوهشگر مصری: دارالحدیث، آرزوهای مسلمانان را برآورده می کند

محقق و پژوهشگر مصری: دارالحدیث، آرزوهای مسلمانان را برآورده می کند

یکی از آرزوهایم داشتن یک موسسه ی حدیثی بود که در سفر به ایران آن را دیدم و متوجه شدم که موسسه دارالحدیث بدنبال برآورده کردن آرزوهای مسلمانان است.

احمد ِبان محقق و پژوهشگر مصری در بازدید از موسسه ی علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: آنچه که در سفر به ایران از موسسه ی دارالحدیث دیدم حاکی از نظم و انظباط  و زیبایی  بود .

وی افزود :جامعه ی کامل که تبلیغ آن را شنیده بودم  را در ایران دیدم و این برای برای هر مسلمانی خوشایند است که چنین موسسه ای  را ببیند که در حال تبلیغ دین مبین اسلام است .

وی تصریح کرد: در این سفر ذهنیتی که نسبت به شیعیان داشتم تغییر کرد و نگاهی که بین اهل سنت درباره  شیعیان  ترویج داده شد بود منجر به درک متقابل در امور و روش های فکری گردید .

احمد بان کشور ایران را فراتر از تصورات توصیف کرد و گفت: دیدن ایران مصداق این ضرب المثل است ( شنیدن کی بود مانند دیدن) از اینکه جوانان ایران در چنین فضایی زندگی می کنند غبطه می خورم .

این پژوهشگر مصری خواستار توسعه و ترویج محصولات فکری موسسه دارالحدیث شد  و اظهار داشت: در راستای تبلیغ اسلام و به منظور استفاده علاقه مندان، آثار تولیدی خود را در معرض دید همگان قرار دهد.

وی تصریح کرد: دارالحدیث می تواند با شرکت در نمایشگاههای بین المللی اسلامی و جهانی و ایجاد قرادادهای بین المللی خصوصا با کشورهای جهان اسلام  و عقد تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی و ساخت فیلم های مستند وارد بازار فکری جهان اسلام و دیگر ادیان شود؛ و پیام اسلام را در اختیار نیازمندان و مخاطبان قرار دهد.

احمد بان در پایان به رخدادهای کشورش در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت : آنچه که در مصر رخ داده برای تحریک مردم بود نه آزاد شدن آن ها از ظلم و ستم .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :