تاريخ : دوشنبه 1394/6/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45312
مسابقه بهترین پژوهش علمی با محوریت امام حسن مجتبی(ع)

مسابقه بهترین پژوهش علمی با محوریت امام حسن مجتبی(ع)

بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی از برگزاری مسابقه انتخاب بهترین ده مقاله علمی با موضوع امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

این مسابقه با هدف ایجاد رقابت فکری و علمی با محوریت امام حسن مجتبی(ع) و معرفی مظلومیت آن امام همام و همچنین زندگی ایشان برگزار می‌گردد.

شایان ذکر است مقالات و تالیفات در حق امام حسن مجتبی(ع) بسیار کم بوده و این مسابقه نقش بسزائی در غنای کتابخانه‌های اسلامی خواهد داشت.

براساس این گزارش موضوعات قابل قبول در مسابقه شامل: "نهضت امام حسین(ع)، امتداد و خط رسالت امام حسن(ع)"، "میراث عقائدی، فقهی و تفسیری امام حسن(ع)"، "صلح امام حسن(ع)، دلایل و دستاوردها"، "تحقیقات موضوعی در خطبه‌های امام حسن(ع)" و "میراث روائی امام حسن(ع)" می‌باشد.

لازم به ذکر است مقالات افراد شرکت کننده می‌بایست شرایط ذیل را دارا باشد:

"مقالات نبایستی پیش از این در هیچ همایشی مطرح و یا چاپ شده باشند"، "بایستی مقالات شرایط تحقیقات علمی مورد قبول را احراز کرده باشند"، "لازم است مقالات قواعد علمی مورد استفاده در مستند سازی منابع را عایت نموده باشند"، "مقالات نبایستی به روایات پراکنده و سطحی استناد کرده و یا مذاهب دیگر را تخطئه کرده باشند"، "حداقل و حداکثر صفحات مقاله ۱۰۰ و ۳۰۰ صفحه با فونت (Simplified Arabic) سایز ۱۴ و یک رو باشد"، "مقاله به صورت چاپ شده همراه با فایل الکترونیکی روی لوح فشرده به دبیرخانه این مسابقه ارسال گردد"، "بهمراه مقاله بایستی رزومه شخص پژوهشگر در برگیرنده مشخصات فردی، شغل و محل کار، مدرک تحصیلی و گرایش علمی پژوهشگر، دستاوردهای علمی وی به همراه شماره تلفن ارائه گردد" و " آستان مقدس عباسی محق خواهد بود مقالات رسیده را نزد خود نگاه دارد".

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار ۱ رجب ۱۴۳۷ (۲۱ فروردین ۱۳۹۵) است و علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس پست الکترونیکی aldrasat@alkafeel.net و یا به واحد "الدراسات و النشرات" در قسمت امور فکری و فرهنگی حرم مطهر عباسی ارسال نمایند.

مقالات برگزیده از سوی کمیته داوران انتخاب خواهند شد و به نفرات برتر در همایش سالانه امام حسن مجتبی(ع) که هر ساله در روز ۱۴ رمضان در شهر حله برگزار می‌گردد، جوایزی به شرح: نفرات اول تا سوم این مسابقه به ترتیب ۸۰۰، ۶۰۰ و ۵۰۰ هزار دینار عراقی و به نفرات چهارم تا دهم نیز جایزه ای به مبلغ ۴۰۰ هزار دینار عراقی و تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۰۹۶۴۷۷۱۷۰۴۷۶۶۱ و ۰۰۹۶۴۷۸۰۱۱۴۴۳۰۴ تماس حاصل نموده یا با ایمیل aldrasat@alkafeel.net مکاتبه نمایند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :