تاريخ : چهارشنبه 1394/7/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45374
شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مملو از دل سوختگان حسینی شد

شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مملو از دل سوختگان حسینی شد

در شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام و در سومین شب از مراسم مسلمیه، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، باحضور هیات های مذهبی، مملو از عزاداران و عاشقان حسینی شد و کربلای ایران عطر محرم گرفت.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، بنا به سنت دیرینه جمعی از هیأت های مذهبی در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری پرداختند.

دسته های سینه زن به همراه زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در صحن ها، نقاط مختلف و مسیرهای منتهی به حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.

این مراسم از یکشنبه شب، ۲۹ شهریورماه آغاز و تا سه شنبه شب ۳۰ شهریورماه ادامه یافت.

شیخ صدوق در کتاب امالی از ابن عباس روایت می‌کند که علی بن ابی طالب علیه السلام به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: شما عقیل را دوست می‌داری؟ فرمود: آری، من عقیل را از دو جهت دوست دارم: اول: این که عقیل را برای وجود خودش دوست می‌دارم و دوم: به جهت این که ابوطالب او را دوست داشت، دوست می‌دارم. فرزند همین عقیل در راه دوستی فرزند تو فدا می‌شود و چشمان مؤمنین برای او گریان خواهد شد و ملائکه بر او درود می‌فرستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :