تاريخ : پنج شنبه 1394/7/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45732
ویژه نامه الکترونیکی "غدیر و مهدویت" منتشر شد

ویژه نامه الکترونیکی "غدیر و مهدویت" منتشر شد

ویژه نامه الکترونیکی "غدیر و مهدویت" با هدف تبیین پیوند واقعه غدیر و ظهور حضرت حجت (ع) از سوی مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد.

ویژه نامه الکترونیکی "غدیر و مهدویت" با هدف بررسی و پیوند میان واقعه غدیر و مهدویت ازسوی مرکز تخصصی مهدویت به نشانی mahdi۳۱۳.org منتشر شد.

این ویژه نامه در ۸ مقاله به روشنگری مباحث مربوط به غدیر و مهدویت می پردازد. امام مهدی(ع) در خطبه غدیر، امام مهدی(ع) در غدیر، حاضرین به غایبین برسانند، پدران به فرزندان، مگر آنکه خود بخواهند، غدیر همین جاست... درست همین جا، غدیر در قرآن، پیوند غدیر و مهدویت و روزشمار غدیر از جمله این مقالات است.

در مقاله "امام مهدی (عج) در خطبه غدیر" آمده است:

"در خطبۀ غدير(سخنراني پيامبر(ص) در معرفي امام علي(ع) به حضرت بقية الله الأعظم، توجه خاصي شده است.

خبر دادن از مهدي موعود براي آن مردمي كه قبول ولايت امير المؤمنين(ع) برايشان سنگين بود، بيانگر آينده نگري اسلام و برنامة بلندمدت دين الهي براي مسلمين است. اگرچه برخي با آنكه آن روز با علي بن ابي طالب(ع) بيعت كردند؛ پيمان شكستند. ولي حقايق در طول زمان براي نسل‌ها روشن گشت، و از‌ آنجا كه كارها به دست خداوند است، روزي امر اهل بيت(ع) ظاهر می شود.

آن روز، جهان به دست جانشينان واقعي پيامبر(ص) سپرده مي‌شود و انتقام آنچه در طول قرن ها برايشان رفته است، گرفته خواهد شد."

شایان ذکر است، علاقه مندان برای مطالعه این ویژه نامه می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی مهدویت به نشانی الکترونیکیmahdi۳۱۳.org مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :