تاريخ : دوشنبه 1394/7/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45788
برگزاری همایش «نظرات علمای اهل سنت درباره غدیر» در دانشگاه امام رضا(ع)

برگزاری همایش «نظرات علمای اهل سنت درباره غدیر» در دانشگاه امام رضا(ع)

همزمان با ایام دهه ولایت، همایش«نظرات علمای اهل سنت درباره غدیر» در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، یکی از علمای اهل سنت که به مذهب شیعه گرویده است، در این همایش که در سالن همایش های الغدیر پردیس اسراردانشگاه بین المللی امام رضا(ع)برگزار شد، با بیان اینکه دشمنی با حضرت علی(ع) دشمنی با خداوند متعال است، واقعه غدیر را مهم ترین رکن مذهب تشیع دانست و اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از برجسته ترین و مهم ترین حوادث تاریخ اسلام است که از جانب خداوند متعال تعیین شده است.
«دکتر عصام العماد» یکی از دلایل شیعه شدن خود را آشنایی و مطالعه مباحث واقعه غدیر دانست و اضافه کرد: من پس از مطالعه تفسیر قرآن و مباحث و روایت های اهل بیت(ع) با آیه ابلاغ در قرآن کریم آشنا شدم که تاثیر شگرفی بر روح و روان من گذاشت و موجب شد با پرس و جوهای فراوان به مذهب شیعه بگرایم.
این وهابی شیعه شده و صاحب کتاب خصایص اهل بیت(ع) با اشاره به ابهت و عظمت آیه ابلاغ در تایید واقعه غدیر عنوان کرد: آیه ابلاغ یکی از موثرترین و واضح ترین سندها در تایید واقعه غدیر و ولایت حضرت علی(ع) است.
وی بر ضروت بیان و اشاعه مضمون و محتوای حادثه غدیر توسط آیه ابلاغ تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده است که در پدیده هایی که برای شما آفریده ام دقت و نظر کنید، بنابراین شیعیان باید به کمک این آیه گران قدر که نمونه بارز ولایت امیر المومنین علی(ع) است، به تبلیغ و گسترش حقانیت ائمه اطهار(ع) همت کنند.
دکتر العماد با بیان اینکه در آیه ابلاغ به طور واضح نام امیر المومنین علی(ع) آمده است، گفت: باید ابعاد این آیه برای جهانیان تشریح شود تا حقانیت مولا علی(ع) بیش از پیش آشکار گردد.
وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) از مدتها قبل عنوان کرده بودند که این آخرین مراسم حج است که ایشان می توانند مشرف شوند، اظهار کرد: حج الوداع رسول اکرم(ص) با ولایت رسیدن امام علی(ع) و معرفی مولا و سرپرست جدید مسلمانان همراه بوده است، بنابراین واقعه غدیر دو بعد مهم دارد که هر دو تکمیل کننده هم هستند.
دکتر العماد با اشاره به جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» از قول پیامبر(ص) ابراز کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام با بیان این مطلب که هرکس من مولای او هستم، علی(ع) هم مولای او است و بالا بردن دست حضرت علی(ع) در مقابل چشم همگان او را جانشین خود برای هدایت امت اسلامی قرار داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :