تاريخ : سه شنبه 1394/7/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45997
ویراست جدید کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» منتشر می‌شود

ویراست جدید کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» منتشر می‌شود

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: ویراست دوم کتاب الگوی اسلامی شادکامی با حدود 30 درصد تغییر در چارچوب نظری و در برخی از موضوعات، انجام شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به چاپ برسد.

حجت‌الاسلام عباس پسندیده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه از موسسه دارالحدیث دو اثر به جشنواره علامه طباطبایی راه پیدا کرده است، اظهار کرد: دانشنامه امام حسین(ع) یکی از این آثار بود که موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه از این جشنواره شد و اثر بعدی الگوی اسلامی شادکامی از پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی است که موفق به کسب رتبه اول این جشنواره در بخش روانشناسی و علوم تربیتی شد.

وی در خصوص کتاب الگوی اسلامی شادکامی گفت: این کتاب به چاپ دوم رسیده است و به عنوان کتاب سال حوزه در سال ۹۳ نیز برگزیده شده است.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث در بررسی عامل برگزیده شدن این اثر بیان کرد: دو عنصر بیش از هر مورد دیگری می‌تواند نقش داشته باشد، یکی جدید بودن موضوع این کتاب بوده که مورد نیاز جامعه کنونی است و دیگری نوع پژوهش به کار گرفته شده، در آن است که به طور کامل متکی به منابع اسلامی است و هیچ کپی‌برداری از نظریه‌های غربی در آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه این کتاب دارای ابعاد نظری درباره شادکامی است، گفت: چارچوب نظری این اثر به طور کامل از منابع اسلامی گرفته شده است.

پسندیده یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر را قابل فهم بودن و روان بودن قلم آن برای مخاطبان برشمرد و افزود: این کتاب مورد استفاده اقشار مختلف جامعه است و می‌تواند نیازهای آنها را برطرف کند.

وی تصریح کرد: بخشی مربوط به اساتید و دانشجویان رشته‌های روانشناسی و مشاوره است و بخشی دیگر مهم‌ترین مراکز و نهادهایی هستند که در حوزه شادکامی می‌خواهند کار کنند.

نویسنده الگوی اسلامی شادکامی با بیان اینکه  انجام هر کار اجتماعی نیاز به چارچوب نظری دارد و کارهای صورت گرفته یا فاقد اساس و منطق است و یا پایه و اساس آن تئوری‌های دینی نیست، خاطرنشان کرد: اطلاع از این اثر به ویژه در حوزه کاربرد که به نهادها و موسسات مربوط است، می‌تواند کارگشای آنها در زمینه ایجاد شادکامی در جامعه باشد.

وی مراکز مشاوره که در ارتباط با مردم هستند را سومین بخش مخاطبان این اثر دانست و افزود: از این اثر می‌توان به عنوان منبع استفاده کرد تا برنامه‌ها و مداخله‌ها یا پروتکل‌های درمانی را طراحی کنند.

پسندیده با اشاره به اینکه بیش از نیمی از کتاب الگوی اسلامی شادکامی از رساله دکتری وی برگرفته شده است، افزود: سال ۷۴ انتشار کتاب رضایت از زندگی نقطه شروع این حرکت بوده است که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی یادآور شد:‌ ویراست دوم این کتاب با حدود ۳۰ درصد تغییر در چارچوب نظری و در برخی از موضوعات، انجام شده است که امیدواریم در زمستان سال جاری یا اوایل سال آینده به چاپ برسد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :