تاريخ : یکشنبه 1394/7/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46054
دارالحديث از ابتكارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه علوم اسلامی است

دارالحديث از ابتكارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه علوم اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در حاشیه بازدید از موسسه گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحديث از ابتكارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه علوم اسلامی و یک بنیان جديد و ابتكاري كه جاي آن تاکنون خالي بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري، رئيس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از موسسه علمي فرهنگي دارالحديث، شکل گیری مجموعه تحقیقات و پژوهش های علمی در حوزه احادیث و روایات اسلامی را توفیق بزرگی برای پژوهشگران و محققان این مجموعه برشمرد و گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحديث از ابتكارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه علوم اسلامی و یک بنیان جديد و ابتكاري كه جاي آن تاکنون خالي بوده است.

وی ضمن تشکر از زحمات آیت الله محمدی ری شهری در تاسیس این موسسه علمی فرهنگی با بيان اينكه كتب حديثي و روايات فراواني در سطح مجموعه های علوم اسلامی وجود دارد، اما از ابتکارات این موسسه موضوع بندی دقیق و تطبیق موضوعی روايات و آيات قرآن با نگاه های علمی روز است که این کار تاکنون كمتر صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری  بیان کرد: امروزه، روانشناسان و روانپزشكان نسخه‌های متعددی برگرفته از دریافت های علمی خود براي مسلمانان تجويز مي‌كنند، در حالي كه همه آنچه در دنيا از عوامل معالجه وجود دارد، مواد اوليه آن در روايات، ‌آيات  قرآن وجود دارد زیرا قرآن براي مومنان شفا و آرامش‌بخش است و این باید، با مسائل رواني و روانشناسي در آيات و روايات تطبيق داده شود.

رئيس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب افزود: روايات وآيات قرآن، بايد در ميدان عمل گذاشته شود و تنها در سطح تئوري مطرح نشود، که الحمدلله این کار در دارالحديث انجام مي‌شود و عينيت پيدا کرده و در اختيار دانشمندان قرار مي‌گيرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری بیان کرد: تطبيق علوم روز با آيات و روايات و استنتاج صحيح از آيات و روايات در موسسه دارالحديث قابل تقدير است.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري، رئيس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از موسسه علمي فرهنگي دارالحديث با آیت الله محمدی ری شهری دیدار و گفت و گو کرد.

وی از زحمات صورت گرفته در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که فعالیت محققان و پژوهشگران این مجموعه ارزشمند با توفیقات بیش از پیش توام باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :