تاريخ : شنبه 1394/9/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47121
تفسیر نیایشی و ستایشی قرآن منتشر شد

تفسیر نیایشی و ستایشی قرآن منتشر شد

تفسیر ستایشی و نیایشی قرآن کریم از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین فاکر میبدی تالیف و منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاکرمیبدی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)گفت: تفسیر نیایشی و ستایشی قرآن کریم بر اساس ادعیه صحیفه سجادیه تالیف و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: این اثر در پائیز امسال از سوی انتشارات بین‌المللی جامعه المصطفی(ص) منتشر شده است و ویژگی آن این است که از زوایه جدید به تفسیر و کشف مراد الهی پرداخته ایم.

این قرآن‌پژوه تصریح کرد: این مجموعه شامل تفسیر آیاتی است که به وسیله دعای صحیفه سجادیه تفسیر شده است و به ترتیب کنونی مصحف شریف از سوره حمد تا پایان قرآن است.

فاکر میبدی ادامه داد: انتشار این تفسیر گام نخست برای تفسیر قرآن از زاویه ادعیه، مناجات و  زیارات معتبر است تا از این سنخ نیز به تفسیر قرآن بپردازیم.

نگاه به تفسیر قرآن از زاویه دعا

وی درباره چگونگی پرداختن به این موضوع افزود: جرقه این کار در ذهن من از از این فراز زیارت آل یاسین شکل گرفت که فرموده است «والمعروف ما امرتم به و المنکر ما نهیتم عنه» یعنی کلام ائمه(ع) لازم الاتباع است و اوامر ایشان مطاع و پرهیز از منهیات ایشان نیز واجب است بنابراین می‌توان از سایر مطالب ائمه(ع) نیز در تفسیر بهره برد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) مرکز تخصصی حدیث حوزه نیز پیشنهاد برگزاری نقد این  کتاب را داده است و البته ما  هم در انتظار بازخوردها هستیم که تاکنون بازخوردهای مثبت را دریافت کرده ایم و در انتظار بازخوردهای منفی نیز هستیم.

فاکر میبدی با بیان اینکه این کتاب در صفحات نه چندان زیاد نگارش یافته است، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ آیه قرآن کریم از طریق ادعیه صحیفه سجادیه در این اثر تفسیر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :