تاريخ : شنبه 1394/10/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47908
بهره گیری از ظرفیت بالای حدیث در قالب های مختلف هنری و ادبی

بهره گیری از ظرفیت بالای حدیث در قالب های مختلف هنری و ادبی

آیت الله محمدی ری شهری، معاونت فرهنگی را یکی از ارکان مهم « موسسه دارالحدیث » برشمرد و افزود: در حوزه فرهنگی این مؤسسه نیز باید هم وزن کارهای علمی آن، رشد و ارتقاء داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،آیت الله محمدی ری شهری، معاونت فرهنگی را یکی از ارکان مهم « موسسه دارالحدیث » برشمرد و افزود:  در حوزه فرهنگی این مؤسسه نیز باید هم وزن کارهای علمی آن، رشد و ارتقاء داشته باشیم.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در دیدار با اعضاء معاونت فرهنگی موسسه دارالحدیث افزود: آنچه در این برهه باید در خصوص آن تلاش شود، مدیریت قوی برای بهره گیری از  نیروهایی است که در عرصه های مختلف فرهنگی سرآمد هستند و می توان ازآن ها در جهت اهداف عالیه موسسه کمک  گرفت.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: کار فرهنگی عام از کار فرهنگی خاص سخت تر و دشوار تراست و از این رو  باید از همه افرادی که در شئون مختلف تخصص بالایی دارند، بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین بهره گیری از ظرفیت قالب های داستان و رمان و سایر قالب های هنری و ادبی را برای ترویج احادیث و روایات بسیار اثر بخش برشمرد و گفت: در این قالب ها می توان به بهترین شکل از  احادیث و روایات استفاده نمود و نقش روایات را در انتقال مفاهیم ارتقاء داد.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین با بیان اینکه به عنوان نمونه از داستان های جذاب کتاب سیره نبوی می توان استفاده نمود و از آن در تولیدات ادبی بهره گیری کرد، افزود: لازم است در حوزه کارهای فرهنگی از پژوهش های مختلف انجام شده در پژوهشکده های مختلف استفاده  شده و سراغ کارهای جدید و نو رفت که قبلا انجام نشده است.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین اجرای برنامه های فرهنگی برای خانواده دارالحدیث را یکی از مهمترین ماموریت های معاونت فرهنگی برشمرد و گفت: برپایی کلاس اخلاق، پرداختن به مساله شهدای گمنام، بیان احکام و خصوصا مسایل مبتلا به طلاب و دانشجویان و ترویج منش و اخلاق نبوی از جمله مواردی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت:  برپایی همایش حدیث و هنر  نیز مساله حائز اهمیتی است که باید برای آن برنامه ریزی و در زمان مناسب انجام شود.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بالای اینترنت و ارتقای پایگاه های اینترنتی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید از عناوین و مسایل مختلفی که جاذبه حدیثی دارد، برای افزایش مخاطبان سایت های اینترنتی موسسه بهره گیری کنیم.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین در پایان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته توسط اعضاء معاونت فرهنگی دارالحدیث برای همکاران این موسسه آرزوی موفقیت کرد.

عکس محمد اله دادی

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :