تاريخ : دوشنبه 1394/10/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48267
یادی از شهید مدافع حرم، دانشجوی شهید محسن فرامرزی

یادی از شهید مدافع حرم، دانشجوی شهید محسن فرامرزی

آزمون پایان ترم تحصیلی دانشجویان در پردیس تهران در حال برگزار ی است و جای خالی شهید محسن فرامرزی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق پردیس تهران در این میان احساس می شود.

روابط عمومی پردیس تهران گفت و گویی را با حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر مرتضی چیت سازیان از دوستان شهید و عضو گروه فقه و حقوق پردیس تهران انجام داده است که توجه شما را به آن جلب می نمایم.
سوال: آقای دکتر چیت سازیان شما چند سال با شهید محسن فرامرزی سابقه آشنایی داشتید؟
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
شهید مدافع حرم، شهید محسن فرامرزی که درود خدا بر او باد سه هفته پیش در شهر حلب سوریه در درگیری با گروه داعش به شهادت رسید. خداوند انشا الله ایشان را با شهدای کربلا محشور نماید.
آشنایی من با شهید فرامرزی تقریباً از پنج سال پیش شروع شد، ایشان به عنوان مسئول تیم محافظین حضرت آیت الله امامی کاشانی منصوب شدند و چون غالباً در مدرسه عالی شهید مطهری رفت و آمد می کردند، دوستی من با ایشان از همانجا آغاز شد و تا لحظه شهادت ایشان ادامه داشت.
مکرر ایشان را می دیدم و تا حدود زیادی با اخلاق و سجایای اخلاقی ایشان هم آشنا بودم.
سوال: از خصوصیات شهید فرامرزی قدری صحبت بفرمایید.
صفات بارز و برجسته ای داشتند. از جمله اینکه خیلی تیز بین و با هوش، دور اندیش بود. از فروتنی و تواضع خاصی برخوردار بود، آشنا به مسایل سیاسی و مقتضیات زمان و مکان بود و مقید به عبادات بود. در نماز های جماعت حضور فعال داشت، همراه آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران شرکت می کرد، چندین بار ایشان را در حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد دیدم که با اخلاص خاصی مشغول عبادت و زیارت و دعا بود.
شهید فرامرزی دوست داشتنی بود و هر کس برخوردی با ایشان داشت به او علاقه مند می شد.
سوال: شهید فرامرزی دانشجوی پردیس تهران بودند، چه مدت در دانشگاه تحصیل کردند؟
ایشان از سال گذشته با من مشورت می کرد که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه قرآن و حدیث بیاید؛ بنده ایشان را به این امر تشویق کردم. به هرحال در آزمون سراسری کارشناسی ارشد شرکت کرد و در انتخاب رشته و مصاحبه در دانشگاه قرآن و حدیث قبول شد. با توجه به مشغله کاری که داشت حدوداً پنج یا شش جلسه کلاس درس را به صورت منظم شرکت کرد. در کلاس هم در بحث ها شرکت فعال داشت و در یادگیری هم استعداد خوبی داشت.
اواسط ترم بود که من را دید و گفت می خواهم به عنوان مدافع حرم به سوریه بروم و از کیان اسلام دفاع کنم.
بعد از مدتی که رفت از سوریه برای من پیام داد که واحدهای درس این ترم ایشان را حذف کنم چون نمی تواند برای آزمون پایان ترم بیاید.
اگرچه ما در این ترم درس های او را حذف کردیم ولی در واقع ایشان در کلاس درس دیگری قبول شد و نمره قبولی خود را با درجه عالی نزد خداوند سبحان گرفت و هیچ مدرکی بالاتر از شهادت و لقا الله برای او نبود.
سوال: حضرت آیت الله امامی کاشانی ایشان را یک سرباز با اخلاص، با تدبیر و فداکار برای اسلام خواندند؛ به طور کلی بفرمایید چه انگیزه ای باعث می شود امثال شهید فرامرزی ها اینگونه جان خود را برای پاسداری از حریم اهل بیت علیه السلام و اعتقادات خود فدا کنند؟
حضرت آیت الله امامی کاشانی خیلی به ایشان علاقه مند بود. من در مراسم تشییع پیکر پاک شهید دیدم که ایشان خیلی اشک می ریخت و گریه می کرد و با شهید مانوس بود و علاقه خاصی به شهید فرامرزی داشت.
اینکه حضرت آیت الله امامی کاشانی فرمودند ایشان با اخلاص بودند و سرباز فداکار؛ از دیدگاه من شهید فرامرزی از یک بصیرت خاصی برخوردار بود؛ آینده را خوب می دید، باهوش و پیرو رهبری و در واقع مقلد حضرت آیت الله خامنه ای بود و علاقه خودش را مکرر به انقلاب ابراز می کرد و بهمین خاطر در جهت پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب راه خودش را اینگونه انتخاب کرد که به عنوان مدافع حرم برود و و قتی خبر شهادتش را شنیدم خیلی متأثر شدم.
شهادت ایشان هم اینگونه بود که یکی از همرزمان ایشان گلوله می خورد و شهید فرامرزی به کمک دوستش می رود که خودش هم گلوله می خورد و به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
سوال: شهید فرامرزی و عموماً شهدا چه انتظاری از ما دارند؟
در واقع ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ دانشجویان این دانشگاه و همکلاسی های شهید فرامرزی باید بدانند امنیت و آسایشی که دارند مرهون فداکاری این سربازان مخلص انقلاب است.
شهید فرامرزی از پاسدارانی بود که با خدا عهد بسته بود که تا آخر عمر خود از انقلاب و فرهنگ و تشیع پاسداری کند. این شهید از ما انتظار دارد که راهش را ادامه دهیم، بر انقلاب پایبند باشیم، فرامین رهبر معظم انقلاب را گوش دهیم تا انشا الله بتوانیم گوشه ای از فداکاری های این شهید را پاسخ داده باشیم.
سوال: اگر خاطره ای از این شهید گرامی به خاطر دارید بفرمایید.
خاطرات فراوانی از ایشان دارم، نوعاً خوش اخلاق بود، همواره یک تبسمی بر چهره داشت و از صبر و حوصله خاصی برخوردار بود.خواست خدا بود که این شهید در این سن و سال به لقا الله بپیوندد و واقعاً جای خالی ایشان در بین همه ما احساس می شود.
سخن آخر:
با اینکه شهید فرامرزی دانشجوی کارشناسی ارشد بود و می توانست درسش را بخواند و استعدادش هم خوب بود؛ اما تشخیص داد که اینگونه باشد.
شهید فرامرزی مانند اسمش به مرزهای جغرافیایی ما بسنده نکرد و وقتی خطر داعش را احساس کرد دید که اگر جلوی آن ایستادگی نکنیم به مرزهای کشور مان نزدیک می شود و مانند اسمش فرامرزی عمل کرد و جلوی آنها ایستاد.
واقعاً شهدای مدافع حرم که خارج از مرزهای ما رفتند و دفاع کردند از یک ثواب مضاعفی برخوردارند و جایی رفتند که بتوانند مملکت ما را ایمن کنند که دشمن نتواند به جمهوری اسلامی ایران تعرض کند.
عاش سعیدا و مات سعیدا
خدا رحمتشان کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :