تاريخ : شنبه 1394/10/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48410
مراسم گل افشانی و عطر افشانی مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و قبور شهداء والامقام برگزار شد

مراسم گل افشانی و عطر افشانی مضجع مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و قبور شهداء والامقام برگزار شد

همزمان با ایام هفته بزرگداشت ولادت محدث جلیل القدر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مراسم گل افشانی و عطر افشانی مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و قبور شهدای والامقام مدفون در آستان مقدس با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از  روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در این مراسم باشکوه که با حضور خانواده های معظم شهداء، جمعی از مسئولین شهرستان ری، ارادتمندان خاندان نبوت علیهم السلام و مسئولین و خادمین آستان مقدس برگزار شد، مضجع شریف حضرت عبدالعظیم(ع) و قبور مطهر شهداء با گل های طبیعی مزین و با گلاب ناب شستشو و عطر افشانی گردید.

همچنین طی مراسم با شکوه دیگری با حضور زائرین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به همراه جمعی از خادمین آستان مقدس با آئین جمع خوانی، شعرخوانی در رثای حضرت سیدالکریم (ع) و قرائت فرازهائی از زیارتنامه آن حضرت، پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام تعویض گردید.

گفتنی است نمایشگاه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با عنوان خورشید تابان ری نیز از ۲۲ لغایت ۲۸ دی ماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۰ در ایستگاه مترو شهرری پذیرای بازدیدکنندگان گرامی می باشد.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، امسال نیز با تدارک مراسم مختلف مذهبی و برنامه های متنوع فرهنگی تحت عنوان هفته بزرگداشت ولادت آن حضرت، میزبان زائران محترم و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و مقدم ایشان را گرامی می دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :