تاريخ : شنبه 1394/12/1
کد خبر: 49407

بررسی تمدن اسلامی عصر نبوت و امامت در «تثبیت تمدن وحیانی»

محمدحسین الهی‌زاده در کتاب «تثبیت تمدن وحیانی؛ تدبر در سیره امام علی و حضرت زهرا (ع)» به بررسی تمدن اسلامی عصر نبوت و امامت پرداخته است. وی در این کتاب تاریخ بشریت و دعوت انبیای الهی به پرستش خدا را بررسی کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- «تثبیت تمدن وحیانی؛ تدبر در سیره امام علی و حضرت زهرا (ع)» عنوان کتابی است که محمدحسین الهی‌زاده آن را تالیف کرده است. وی در این کتاب به بررسی تاریخ بشریت، دعوت انبیای الهی به پرستش خدا و تمدن اسلامی پرداخته است.
نویسنده کتاب اعتقاد دارد، هماره تاریخ بشریت، دو جریان حق و باطل دیده است. رهبری جریان حق را انبیا و اولیای الهی، و رهبری جریان باطل را طاغوت‌ها به عهده گرفته‌اند. از سویی جریان حق نیز دارای دو فراز است، دوران رسالت و دوران امامت. دوران امامت نیز دارای سه بخش عصر حضور، غیبت و ظهور است.
از منظر نویسنده این اثر، هر پیامبری پیامبران پیشین خود را تصدیق کرده و به پیامبر پس از خود بشارت داده است ولی طاغوت‌ها مردم را به خود و هوای نفس خویش فرا می‌خواندند در حالی‌که مورد تایید یکدیگر نبودند و تجلیل و تکریم‌ها تنها برای رسیدن ظاهری آنها از یکدیگر و برای رسیدن به اهداف ویژه خویش بوده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «دوران رسالت با در برداشتن ۱۲۴ هزار پیامبر الهی، با ظهور پیامبر بزرگوار اسلام به عنوان آخرین حلقه انبیای الهی پایان یافت و در جامعه‌ای که برخی از مظاهر تمدن الهی و انسانی از میان رفته و نظام فکری آنها از اوهام و خرافات، تیره و از اصول منطقی و عقلی تهی بود، تمدن توحیدی پیامبر هرگونه مظاهر شرک را زدود و همگان را به توحید فراخواند.»
کتاب حاضر از دو بخش کلی تشکیل شده است. «سیره حضرت فاطمه(ع)» و «سیره حضرت علی (ع)» عناوین دو بخش اصلی کتاب است. نویسنده در بخش نخست، «مشارکت در تاسیس تمدن وحیانی(عصر نبوت)» و «خنثی کردن کودتای فرهنگی سیاسی(عصر امامت)» را بررسی و پیش‌روی خوانندگان قرار داده است.
بخش دوم این کتاب نیز در دو فصل تدوین شده است. فصل نخست «مشارکت در تاسیس تمدن وحیانی (عصر نبوت)» نام دارد که در آن مولف به طلیعه تمدن اسلامی پرداخته است. «حفظ وحدت با صبر و مدارا (عصر امامت)» عنوان فصل دوم این بخش از کتاب است.
«تثبیت تمدن وحیانی؛ تدبر در سیره‌ی امام علی و حضرت زهرا (ع)» در ۳۲۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه، به بهای ۱۵ هزار تومان از سوی موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره در مشهد مقدس منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :