تاريخ : سه شنبه 1395/1/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50352
ترویج و نشر حداکثری معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در جامعه

ترویج و نشر حداکثری معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در جامعه

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث و معاون فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم، در راستای ایجاد تعاملی سازنده و استفاده از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و هنری دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دارالحدیث، آقای موسوی نژادیان، معاون فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم به همراه تنی چند از مدیران این معاونت، ظهر یکشنبه ۲۹ فروردین ماه، ضمن بازدید از آثار ترویجی و فرهنگی تولید شده در مؤسسه دارالحدیث، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیا، معاون فرهنگی و هنری، و دیگر مدیران فرهنگی دارالحدیث، دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سبحانی نیادر ابتدای این دیدار، ضمن خیر مقدم به مهمانان، رسالت معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث را ترویج و نشر حداکثری معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در جامعه دانست و برای تبدیل شهر قم به شهری نمونه در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی، ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: نشر معارف اهل بیت(ع) و جریان سازی فرهنگی میان نخبگان و عموم مردم، از اهداف مهم معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث می‌باشد که امید است بتوان با تولید آثار ترویجی فاخر، بخشی از خلأ نشر معارف را در حوزه فرهنگی و هنری تکمیل نمود.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با اشاره به مأموریت دو مرکز علمی تحت نظر مؤسسه (دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث) در تولید آثار تخصصی در عرصه علوم و معارف حدیث، تفسیر اهل بیت علیهم السلام، کلام اهل بیت علیهم السلام و اخلاق و روانشناسی اسلامی، و نیز تربیت متخصصان این علوم، تصریح کرد: معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه به عنوان ضلع سوم مؤسسه در نشر علوم و معارف قرآن و حدیث، تولید آثار عمومی و ترویجی برای مخاطب عام را در دستور کار قرارداده، تا بتواند با تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی، گامی مؤثر در راستای اهداف دارالحدیث بردارد.

تولید ۵۰ جلد کتاب ترویجی در حوزه معارف قرآن و حدیث، تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای فاخر بر اساس دو دانشنامه امام حسین و امیرالمؤمنین علیهما السلام، تولید تیزرهای کوتاه، جذاب و اثربخش بر اساس مضامین اخلاقی و اجتماعی قرآن و حدیث تحت عنوان «روایت زندگی»، تولید تابلوهای نفیس بر اساس جملات کوتاه و کاربردی از قرآن، حدیث و ادعیه، و نیز تولید کتاب‌ها و مجله‌های صوتی متنوع و جذاب، بخشی از فعالیت‌های اخیر معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث می‌باشد.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث در ادامه، ضمن اعلام آمادگی برای تولید نرم‌افزاری چندرسانه‌ای با موضوع کریمه اهل بیت  علیها السلام با مشارکت معانت فرهنگی شهرداری قم، از برگزاری قریب الوقوع جشنواره «روایت و شعر» در ۲۷ام شهریورماه (روز شعر و ادب فارسی) به منظور ترویج فرهنگ شعر سرایی بر اساس مضامین قرآنی و روایی خبر داد.

وی در پایان، آمادگی دارالحدیث را برای همکاری با معاونت فرهنگی شهرداری قم به منظور تولید و نشر آثار مکتوب ترویجی، تیزرهای قرآنی و روایی بر پایه مباحث مرتبط با اخلاق و فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، و پوسترها و تابلوهای شهری قرآنی و روایی، اعلام کرد.

معاون فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های آن معاونت، از لزوم ترویج اخلاق و فرهنگ شهروندی بر پایه معارف قرآن و حدیث، به عنوان مهمترین وظیفه سازمان فرهنگی، هنری شهرداری قم اشاره کرد.

موسوی نژادیان در این دیدار، با بیان اهداف سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری کلان شهر قم، اظهار داشت: این سازمان برای گسترش فرهنگ شهروندی در جامعه تلاش می‌کند و امیدوار است بتواند با مشارکت دیگر نهادهای مرتبط، گامی مؤثر برای تحقق این هدف بردارد.

وی افزود: تعامل شهرداری با  سازمان ها، کانون های فرهنگی و متولیان فرهنگی خوب است و معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تلاش می کند با حمایت،  نظارت و اعلام مشکلات، محصولات فرهنگی مناسبی با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط تولید کند.

موسوی نژادیان، ظرفیت های مؤسسه دارالحدیث را در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای ارزشمند دانسته و از آمادگی معاونت فرهنگی شهرداری قم برای رساندن آثار دارالحدیث به عموم زائران و مجاوران کریمه اهل بیت علیها السلام خبر داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :