تاريخ : پنج شنبه 1395/2/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50588
گسترش همکاری های دوجانبه دارالحدیث و مؤسسه نورهدایت در هند

گسترش همکاری های دوجانبه دارالحدیث و مؤسسه نورهدایت در هند

مدیر مؤسسه نور هدایت لکنهو هندوستان، با مدیر امور بین الملل و معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث دیدار و در مورد آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، «سید مصطفی حسین نقوی اسیف جائسی» روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ماه، با حجج الاسلام والمسلمین دکتر سبحانی نیا و مطهری دیدار و در زمینه همکاری های پژوهشی و آموزشی  گفتگو کرد.

مدیر مؤسسه نور هدایت لکنهو هندوستان، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی گفت: ضروری است همکاری ها در تمامی زمینه ها گسترش یافته و از ظرفیت های مؤسسه دارالحدیث، بهره برداری شود.

«نقوی اسیف جائسی»، اقدام دارالحدیث در نشر معارف اهل بیت(ع)، به زبان اردو را عملی خطیر برشمرد و افزود: مؤسسه نور هدایت لکنهو آمادگی چاپ و نشر جدیدترین آثار دارالحدیث به زبان اردو را دارد.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث نیز در این دیدار، با تاکید بر حمایت های فرهنگی این مؤسسه گفت: مؤسسه دارالحدیث سابقه ی درخشانی در تولید آثار حدیثی به زبان های مختلف را دارد و انتشار ۲۰ عنوان کتاب به زبان اردو از فعالیت های انتشارت دارالحدیث برای مسلمانان اردو زبان بشمار می رود.

در ادامه مدیر امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث به معرفی نسخ خطی موجود در کتابخانه تخصصی علوم حدیث پرداخت و افزود: مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قران و حدیث آمادگی جذب دانشجو از سراسر دنیا را دارد و علاقه مندان به علوم حدیث در کشور هندوستان می توانند از طریق این دانشکده مجازی اقدام به تحصیل نمایند.

حجت الاسلام مطهری، با استقبال از پیشنهاد مدیر مؤسسه نور هدایت لکنهو هندوستان، در خصوص انتشار آثار حدیثی مؤسسه دارالحدیث گفت: امور بین الملل دارالحدیث زمینه تعامل دو مؤسسه را با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) در سرزمین پهناور هندوستان فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری، معرفی بخش های مختلف مؤسسه دارالحدیث را به زبان اردو در اختیار مدیر مؤسسه نور هدایت لکنهو هندوستان قرار داد تا وی جهت انتشار در روزنامه «نقیب لکنهو» و ماهنامه «شعاع  امل» با بیش از ۴۰ هزار مخاطب اقدام نماید.

خاطرنشان می شود، آقای «نقوی اسیف جائسی» در حاشیه این نشست، از کتاب های منتشر شده  توسط انتشارات دارالحدیث به زبان اردو مانند علم و حکت(۲جلدی)، حج عمره و کیمیای محبت، بازدید کرد.

گفتنی است، لکنهو پایتخت ایالت اوتار پرادش در هند است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :