تاريخ : یکشنبه 1395/2/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50615
شرکت ۴۴۰ پژوهشگر حدیثی در جشنواره ثقه‌الاسلام کلینی

شرکت ۴۴۰ پژوهشگر حدیثی در جشنواره ثقه‌الاسلام کلینی

تقدیر از آیت‌الله ری‌شهری در جشنواره ثقه‌الاسلام کلینی...
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با بیان اینکه جشنواره ثقه‌الاسلام کلینی به منظور حمایت و شناسایی حدیث‌پژوهان برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره ۴۴۰ طلبه از سراسر کشور شامل ۱۴۰ نفر خواهر و ۳۰۰ برادر شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین فرهاد عباسی، مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار کارکنان مرکز تخصصی حدیث حوزه و اعضای انجمن حدیث حوزه و شورای سیاست‌گذاری جشنواره ثقه‌الاسلام کلینی با آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عنوان کرد: جشنواره ثقه الاسلام کلینی به منظور حمایت وشناسایی حدیث پژوهان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های حوزوی ویژه خواهران و برادران با همکاری مرکز تخصصی علوم حدیث و انجمن حدیث حوزه در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری در قم برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث اظهار داشت: جشنواره ثقه الاسلام کلینی برای اولین بار برگزار می‌شود و برای کسانی که در طول سه سال گذشته در زمینه‌های حدیثی فعالیت داشتند، فراخوان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی تصریح کرد: در این جشنواره ۴۴۰ طلبه از سراسر کشور شامل ۱۴۰ نفر خواهر و ۳۰۰ برادر شرکت کردند و در مجموع، ۶۴۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان این که استقبال شایسته ای از جشنواره ثقه الاسلام کلینی صورت گرفته است، گفت: آثار جشنواره در قالب پایان نامه، کتاب و مقاله بوده است و آثار در ۴ مرحله ارزیابی و پالایش شده است.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث افزود: آثار جشنواره در قالب مقاله ترویجی، مقاله پژوهشی، تحقیق پایانی، کتاب ترویجی، کتاب پژوهشی و پایان نامه به دبیرخانه ارسال شد که از این میان، ۱۱۸ اثر گزینش نهایی و در نهایت ۲۵ اثر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی یادآور شد: از میان ۶۴۴ اثر ارسال شده به جشنواره، ۲۹۹ اثر از قم بوده است، همچنین کرمان با ۳۲ اثر، خراسان با ۱۹ اثر و اصفهان با ۳۳ اثر از دیگر استان‌های فعال در این زمینه بودند.

وی اظهار کرد: از میان آثار ارسال شده به جشنواره، ۶۲ اثر مربوط به خواهران و ۱۶۰ اثر مربوط به طلاب جامعه المصطفی العالمیه بوده است.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث بیان داشت: ۲۵ درصد موضوعات ارسال شده به جشنواره ثقه الاسلام کلینی مربوط به علوم حدیثی و ۷۵ درصد مربوط به معارف حدیثی بوده است و در این جشنواره از چند حدیث پژوه حقیقی و حقوقی تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی افزود: در این جشنواره، آیت الله ری شهری رئیس دارالحدیث مورد تقدیر قرار می‌گیرد، همچنین مرکز کامپیوتری نور به جهت نرم افزاهای مناسب در حوزه حدیث مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جشنواره ثقه الاسلام کلینی بخشی را برای نوقلمان قرار داده است تا در عرصه‌های پژوهشی حدیث تشویق شوند.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث یادآور شد: در سطح عالی و خارج حوزه‌های عملیه، ۲۵ درس حدیثی برنامه ریزی شده است و هفته ای یک جلسه در سه موضوع نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و الکافی کلاس‌های حدیثی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی عنوان کرد: هم اکنون بیش از هزار طلبه مرتب در کلاس‌های حدیثی شرکت می‌کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :