تاريخ : سه شنبه 1395/2/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50631
دومین بزرگداشت صدوقین(ره) در ابن بابویه برگزار می‌شود

دومین بزرگداشت صدوقین(ره) در ابن بابویه برگزار می‌شود

دومین بزرگداشت صدوقین(ره)، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در بارگاه ابن بابویه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین بزرگداشت صدوقین با هدف آشنایی بیشتر حوزویان، پژوهشگران و فرهیختگان با علی‌بن‌بابویه و شیخ صدوق و بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی این دو فقیه شیعه، چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۱ صبح در بارگاه ابن بابویه در شهرری برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد خارج حوزه علمیه، سخنران این مراسم است.

گفتنی است ۱۷ اردیبهشت‌ماه به پیشنهادِ مقام معظم رهبری، روز شیخ صدوق نامگذاری شد. به همین مناسبت همایش بزرگداشت صدوقین برای نخستین بار، اردیبهشت‌ماه ۹۴ با حضور نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع، علما، فضلا، طلاب و عموم مردم و سخنرانی آیت‌الله رضا استادی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بارگاه علی بن بابویه، محدث شهیر جهان تشیع در قم برگزار شد.

شایان ذکر اینکه ابوجعفر محمد بن علی‌بن‌حسین‌بن‌موسی‌بن‌بابویه قمی معروف به شیخ صدوق و ابن بابویه (متولد ۳۰۶ ـ قم و درگذشتٔ ۳۸۱ ـ شهر ری) از علمای شیعه در قرن ۴ و از بزرگان علم حدیث است که تولدش با آغاز نیابت حسین بن روح سومین نائب خاص امام زمان هم‌زمان بود.

پدر شیخ صدوق، علی‌بن حسین‌بن موسی‌بن‌بابویه، از فقهای بزرگ شیعه در زمان امام حسن عسگری(ع) و امام زمان(عج) می‌زیست و مورد احترام آن امامان بود. ضمنا پدر و پسر، هردو معروف به ابن بابویه و صدوقین هستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :