تاريخ : چهارشنبه 1395/2/15
کد خبر: 50664

«تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)» به چاپ دوم رسید

کتاب «تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)» نوشته استاد محمدهادی یوسفی غروی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)» از مقدمه و سیزده بخش تشکیل شده است که عبارتند از: حوادث پیش از بعثت، دوران رسالت: دوره مکّی (آغاز وحی)، دوره مدنی، حوادث سالهای اول تا یازدهم (رحلت پیامبر اکرم(ص)).

این کتاب خلاصه ای از ۴ جلد اول کتاب ارزشمند «موسوعه التاریخ الاسلامی» این نویسنده است که برای مخاطبان فارسی زبان، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، طلاب و دانشجویان تدوین و تنظیم شده است.

این موسوعه به تاریخ اسلام از صدر اسلام تا سال ۳۳۰ هجری قمری و پایان غیبت صغرای حضرت ولی عصر (عج) می‌پردازد و به گفته مؤلف آن متناسب با ابواب هشتگانه بهشت در هشت جلد مدون شده است.

در این موسوعه، تاریخ نزول قرآن بر اساس ترتیب نزول آیات، تاریخ اسلام و انشاء و تشریع احکام شرعی از صدر اسلام با نگاه و دید شیعی پرداخته شده است.

استاد یوسفی غروی درباره ویژگی‌های این اثر گفت: این موسوعه به تاریخ اسلام از صدر اسلام تا سال ۳۳۰ هجری قمری و پایان غیبت صغری حضرت ولی عصر(عج) پرداخته و متناسب با ابواب هشت‌گانه بهشت در ۸ جلد مدون شده است. در این موسوعه تاریخ نزول قرآن بر اساس ترتیب نزول آیات، تاریخ اسلام و انشای و تشریع احکام شرعی از صدر اسلام با نگاه و دید شیعی پرداخته شده است.

چاپ دوم کتاب «تاریخ زندگانی پیامبر اعظم (ص)» در ۱۸۰ صفحه با قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه به قیمت ۶۷۰۰ تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این، سه کتاب «کلیات تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی»، «علوم قرآنی» و «آشنایی با منابع تاریخ اسلام و تشیع و روش نقد اخبار» را از استاد یوسفی غروی منتشر کرده است.

**آشنایی با استاد یوسفی غروی

«محمدهادی یوسفی غروی» در سال ۱۳۲۷ شمسی در نجف اشرف متولد شد. نزد پدرش آیت الله حاج میرزا محمود یوسفی غروی و آیات عظام امام خمینی، خوئی، سید کاظم حسینی حائری، سید محمدصادق حسینی روحانی و... تحصیل کرد. او در زمینه‌های ادبیات، منطق، فقه، اصول، تاریخ، تفسیر و علوم قرآن و حدیث به تحقیق، تألیف و تدریس در حوزه و دانشگاه پرداخته است. کتاب «موسوعه التاریخ الاسلامی» که در چندین جلد منتشر شده است، ارزشمندترین اثر یوسفی غروی به شمار می‌رود. غروی عضو شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع)، عضو شورای علمی گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، عضو شورای برنامه‌ریزی رشته تخصصی تاریخ اسلام حوزه علمیه قم و عضو مجمع الفکر الاسلامی و مدرس جامعه المصطفی (ص) العالمیه، جامعه الزهرا (س) و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و ... است.

****

برای تهیه کتاب «تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)» و دیگر آثار استاد یوسفی غروی و دیگر آثار دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :