مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : چکیده پایان نامه های حدیثی
پديدآورنده : مهدی هوشمند
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1389 و 1393
تعداد جلد : 2
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

چکیده پایان نامه های حدیثی

کتاب، حاوی اطلاعات کتاب شناختی و گزارش هایی از پایان نامه های حدیثی موجود در کتابخانه تخصصی حدیثِ مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث است که تا پایان اسفند ماه ۱۳۸۷ فراهم آمده است.

مجموعه حاضر، حاوی اطلاعات کتاب شناختی و گزارش هایی از پایان نامه های حدیثی موجود در کتابخانه تخصصی حدیثِ مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث است که تا پایان اسفند ماه ۱۳۸۷ فراهم آمده است. شیوه کار، به این صورت است که پس از ذکر عنوان هر پایان نامه، نخست به موضوع و هدف نویسنده از نوشتن آن اشاره می گردد. سپس گزارش گونه ای از عملکرد وی و در ضمن آن، عناوین و موضوعات بخش ها و فصل ها بیان می شود. در مجموع ۴۶۷ عنوان پایان نامه براساس الفبا معرفی شده است. در پایان نیز، فهرست عناوین پایان نامه ها، نام پدیدآورندگان و استادان راهنما و مشاور و نیز مراکز آموزشی ـ پژوهشی مربوط آورده شده است.

مقدمه

... مجموعه حاضر ، حاوى اطّلاعات كتابشناختى و گزارش هايى از پايان نامه هاى حديثى موجود در كتاب خانه تخصصى «مركز تحقيقات دارالحديث قم» است كه با همكارى اساتيد محترم و با مساعدت برخى مراكز علمى ـ پژوهشى ، تا پايان اسفند ماه ۱۳۸۲ ، فراهم آمده اند.

شيوه كار به اين صورت است كه پس از ذكر عنوان هر پايان نامه، نخستْ به موضوع آن و هدف نگارنده از نوشتن پايان نامه اشاره مى گردد . سپس ، گزارش گونه اى از عملكرد وى در پايان نامه و در ضمن آن ، عناوين و موضوعات هر فصل و هر باب ، به اختصار ، بيان مى شود . پايان نامه هايى كه داراى چكيده يا خلاصه بوده اند، همان چكيده يا خلاصه ، با كمى تغيير ، آورده شده است .

براى سهولت دسترس محقّقان به موضوعات و عناوين موجود در پايان نامه ها، گردآورى اين مجموعه بر اساس ترتيب الفبايى عناوين پايان نامه ها صورت گرفته است و در خاتمه نيز فهرست هاى الفبايى عناوين پايان نامه ها ، پديدآورندگان ، استادان راهنما و مشاور و نيز نهادهاى آموزشى ـ پژوهشى مربوط ، استفاده از آن را آسان تر نموده است.

به يارى خدا معرّفى اجمالى پايان نامه هاى حديثى ادامه خواهد يافت.