تاريخ : شنبه 1395/3/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51332
تأسیس رشته تخصصی در موضوع نماز و مسجد

تأسیس رشته تخصصی در موضوع نماز و مسجد

در حاشیه همایش ائمه جماعات شهرداری تهران در مشهد مقدس حجج اسلام آقایان سبحانی نیا معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث و غلامعلی رییس مرکز آموزش های الکترونیکی با دکتر خاموشی دیدار و زمینه های همکاری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران برگزار شد ابتداحجت الاسلام سبحانی نیابه معرفی مؤسسه دارالحدیث پرداخت و ضمن بیان ابعاد فعالیتهای مؤسسه در سه حوزه آموزش های تکمیلی، پژوهش و ترویج  معارف قرآن و حدیث از حجت الاسلام خاموشی خواست از دستاوردهای مؤسسه دارالحدیث در عرصه ترویج معارف قرآن و حدیث در تقویت فرهنگ عمومی جامعه استفاده شود.

وی اعلام آمادگی کرد تا ضمن بررسی زمینه های همکاری راهکارهای تعامل مورد بررسی قرار گرفته و براساس یک توافق نهایی اجرایی شود.

حجت الاسلام مهدی غلامعلیرییس مرکز آموز ش های الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث  که در این دیدار با بیان توانمندی های مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه قران و حدیث، آمادگی این مرکز را برای همکاری های مشترک اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام خاموشی ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه از حجت الاسلام سبحانی نیا خواست تا زمینه های همکاری، طرح های پیشنهادی و توانمندیهای مؤسسه به صورت مکتوب و تفصیلی برای وی ارسال شود تا در فرصتی مبسوط  و در جلسه ای  با حضور کارشناسان دیگر مورد بررسی قرار گیرد و اجرایی شود.

در این جلسه حجت الاسلام سبحانی نیا ضمن بیان اهمیت نماز جماعت و مسجد و نقش شاخص مساجد در فرهنگ و تربیت دینی جامعه  پیشنهاد کرد برای تقویت توانمندی های علمی ، اخلاقی و اجرایی ائمه جماعات و تربیت متخصص در این موضوع  رشته تخصصی در موضوع نماز و مسجد تأسیس شود.  وی اظهار داشت حجم فراوان آیات و روایات در موضوع نماز، نماز جماعت و مسجد و زیرشاخه های فراوان مرتبط با این موضوعات و نقش انکار ناپذیرآن در تربیت دینی جامعه اقتضای توجه بسیار بیشتری دارد و در انقلاب اسلامی باید به موضوع مسجد و نماز جماعت آنگونه که شایسته است توجه نشده است و امامان جماعت علی رغم اهمیت جایگاهی که در اختیاردارد از تخصص و توانمندی لازم برخوردار نیستند و پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب این نقصان پذیرفتنی نیست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :