تاريخ : یکشنبه 1395/3/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51508
انتشارات دارالحدیث با دارالمودة لبنان تفاهم نامه همکاری امضا کرد

انتشارات دارالحدیث با دارالمودة لبنان تفاهم نامه همکاری امضا کرد

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث از امضای تفاهم نامه همکاری با انتشارات دارالمودة لبنان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیادر گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، افزود:  تعداد قابل توجهی از آثار دارالحدیث تک زبانه و به زبان عربی یا زبانهای دیگر است که توسط گروه ترجمه، تولید شده است؛ بنابراین برای چاپ این آثار در داخل کشور با چند مشکل مواجه هستیم.

وی بیان داشت: نخست آنکه این آثار در داخل کشور مخاطب بسیار کمی دارد. لذا چاپ آن آثار در داخل مقرون به صرفه نیست. علاوه بر آن انتقال و ارسال آن به کشورهای مخاطب هزینه سنگینی به دنبال داشته و از همه مهمتر انتقال کتاب از ایران به کشورهای مقصد غالباً با محدودیتهای زیادی مواجه است.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث با اشاره به انتشار آثار بدر خارج از کشور خاطرنشان کرد:  برای مقابله با این چالشها بهترین اقدام انتشار این آثار در خارج از کشور بویژه کشورهایی که برای انتقال اثر مشکل کمتری دارند خواهد بود. به همین منظور با رایزنی با مدیران انتشارات دارالمودة این تفاهم حاصل شد که این دسته از آثار دارالحدیث توسط دارالمودة چاپ و توزیع شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: البته روشن است که هر ناشری مصالح خود را نیز در نظر گرفته و برای چاپ کتاب ابتدا داشتن بازار و کثرت مخاطب را در نظر می گیرد. بنابران انتظار نداریم تمام آثار عربی و دیگر زبانهای خارجی ما توسط دارالمودة چاپ شود.

وی افزود:  چاپ آثار هم به یکباره اتفاق نخواهد افتاد؛ یعنی فرایند کار اینگونه است که ابتدا آثار به این ناشر معرفی شده و آنه نیز آثار مورد نظر خود را انتخاب و به تدریج منتشر خواهند کرد.

سبحانی نیا اضافه کرد بدیهی است برای اینکه بتوانیم تمام آثار غیر فارسی خود را منتشر و به دست مخاطبانش برسانیم لازم است با چندین ناشر خارجی قرارداد همکاری منعقد نماییم.

وی در پایان از همکاران خود در مدیریت امور بین الملل بخاطر فراهم آوردن زمینه انعقاد این تفاهمنامه تشکر و قدر دانی نمود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :