تاريخ : دوشنبه 1388/8/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5173
عناوین کتابخانه های 78 شهر کشور در پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران

عناوین کتابخانه های 78 شهر کشور در پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران

News

دو شنبه 18/8/88

راوی: عناوین 152 کتابخانه از 78 شهر کشور در پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران قرار گرفت.پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران

به گزارش راوی، «احسان سرخه‌ای»، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، گفت؛ این پایگاه اینترنتی به نشانی www.lib.ir با هدف ارائه اطلاعات کتابخانه‌های ایران در شبکه جهانی اینترنت ایجاد شده است.
وی هدف دیگر از راه‌اندازی این پایگاه را طراحی پایگاهی فراگیر با قابلیت یکپارچه‌سازی اطلاعات غیرمنسجم کتابخانه‌های گوناگون و دستیابی گسترده به منابع موجود در کتابخانه‌های مختلف در سراسر کشور عنوان کرد و ادامه داد: بی‌شک اطلاع‌رسانی درباره کتاب و مراکز نگهداری آن در سطح ملی، طالبان علم را در دستیابی به منابع مختلف خصوصا منابع کمیاب یاری خواهد کرد.
وی با اشاره به قابلیت‌های این پایگاه گفت: اطلاعات و فهرست کتاب‌های 152 کتابخانه مهم کشور از طریق این پایگاه در دسترس قرار گرفته است.
سرخه‌ای خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که اطلاعات آنها در این پایگاه قرار گرفته، بالغ بر سه میلیون و هفتصد و هفتاد و چهار هزار چهارصد و شانزده عنوان است.
وی از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه مسجد گوهرشاد، کتابخانه ملک، کتابخانه وزیری یزد، کتابخانه دانشنامه بزرگ جهان اسلام و کتابخانه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی به عنوان برخی از کتابخانه هایی که فهرست و اطلاعات کتاب‌های آنها در این پایگاه قرار گرفته است، یاد کرد.
مدیر پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران، با اعلام اینکه بیشتر کتابخانه های دانشگاهی سراسر کشور برای به اشتراک گذاشتن منابع خود اعلام آمادگی کرده اند، افزود این پایگاه از کتابخانه های سراسر کشور عضو می پذیرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :