تاريخ : پنج شنبه 1395/4/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51974
انجام بیش از 46 هزار صفحه پژوهش طی یک سال اخیر

انجام بیش از 46 هزار صفحه پژوهش طی یک سال اخیر

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: طی یک سال اخیر 46 هزار و 126 صفحه فعالیت پژوهشی به پایان رسیده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکارسه‌شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین‌المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن اجتماعات ساختمان این موسسه در قم برگزار شد، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ عنوان کتاب در ۱۹ جلد منتشر شده است، اظهار کرد: چهار شماره از مجله علوم حدیث با ۲۹ مقاله در سال گذشته منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ طرح جدید در پژوهشگاه قرآن و حدیث در حال پژوهش است، اضافه کرد: آثار جدید این پژوهشگاه در مهر ماه رونمایی می‌شود.

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر اینکه ۱۲ عنوان کتاب توسط این پژوهشگاه در حال ارزیابی است، تصریح کرد: ۳۰ عنوان طرح پژوهشی در پژوهشکده اخلاق و روانشاسی اسلامی این پژوهشگاه در حال بررسی است.

وی برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی را برخی دیگر از اقدامات انجام شده در پژوهشگاه قرآن و حدیث برشمرد و ادامه داد: کتاب الگوی اسلامی این پژوهشگاه در سه کنگره جشنواره علامه طباطبایی، کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی شایسته تقدیر شناخته شده است.

برنجکار با بیان اینکه توسط پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پنج عنوان کتاب به پژوهشگاه قرآن و حدیث ارائه شده است، عنوان کرد: پژوهش‌های جاری در پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) ۹ عنوان بوده که برای تکمیل آنها اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ عنوان کتاب در ۲۸ جلد توسط پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه قرآن و حدیث آماده چاپ بوده و نزدیک به ۲۸ عنوان کتاب در ۷۰ جلد در حال آماده‌سازی است.

برنجکار از برگزاری ۱۶ جلسه شورای پژوهشی در ستاد پژوهشگاه قرآن و حدیث یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها اجازه نمی‌دهد که پژوهشگاه قرآن و حدیث به صورت مستقیم محصولات خود را به مخاطبان ارائه دهد این مجموعه با سه مرکز مختلف فرهنگی قراردادهای لازم را منعقد کرده است.

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه ۶ نشست مختلف برای برگزاری بیستمین سالگرد گرامیداشت تاسیس این پژوهشگاه برپا شده است، عنوان کرد: طی یک سال اخیر ۴۶ هزار و ۱۲۶ صفحه فعالیت پژوهشی به پایان رسیده است که امیدواریم در سال جاری به چاپ برسد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۱ عنوان پروژه مختلف در پژوهشکده‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث در حال بررسی است، اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت محققین و پژوهشگران بتوانیم این عناوین را در سال جاری به پایان برسانیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :