تاريخ : پنج شنبه 1395/4/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51975
فعالیت‌های فرهنگی در تقسیم‌بندی بودجه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

فعالیت‌های فرهنگی در تقسیم‌بندی بودجه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: فعالیت‌های فرهنگی در تقسیم‌بندی‌ بودجه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است در صورتی که در حوزه فرهنگی نیازمند افزایش تولیدات هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیاسه‌شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین‌المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن اجتماعات این موسسه در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث می‌تواند در ارتقاء اخلاق و فرهنگ ملی جامعه تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: این موسسه برای افزایش تولید آثار فرهنگی در حوزه سبک زندگی اسلامی برنامه‌های قابل توجهی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی شناسایی محققان و نویسندگان دینی کشور را مورد توجه قرار می‌دهد، مطرح کرد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به کتاب‌های تخصصی تولید شده در موسسه تکیه کرده و توسعه آثار خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی به شیوه مطلوبی دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرهنگ را هویت اصلی جامعه اسلامی می‌دانند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در تقسیم‌بندی‌ بودجه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است در صورتی که در حوزه فرهنگی نیازمند افزایش تولیدات هستیم.

وی افزایش حمایت‌های معنوی و مادی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث را خواستار شد و ادامه داد:‌ کتاب‌های موجود برای قشر جوان و نوجوان بسیار است اما کیفی‌سازی این آثار باید مورد توجه قرار گیرد.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه تنوع و خلاقیت در تولید آثار فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی این موسسه در بخش‌های مکتوب، هنری و رسانه‌ای دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تقاضای افراد تدوین ۱۸ عنوان فارسی، پنج عنوان فرانسوی و دو عنوان انگلیسی در بخش کودک به پایان رسیده است، مطرح کرد: این کتاب‌ها بعد از چاپ بدون فاصله در دستور نشر قرار می‌گیرد؛ آثار تولید شده معاونت فرهنگی موسسه دارالحدیث طی سه سال اخیر ۸۶ عنوان بوده که ۳۰ عنوان آن با مشارکت معاون امور بین‌الملل این موسسه ترجمه شده است.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث رونمایی از ۱۲ کلیپ کوتاه را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ مجله صوتی روایت سفر و پایگاه الکترونیکی روایت زندگی تکمیل شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر مهربانی و دین مبین اسلام در غرب مورد بی‌توجهی بسیاری قرار گرفته است، گفت: برای رفع این مشکل از یک سال و نیم گذشته پروژه ایجاد پایگاه الکترونیکی رسول مهربانی در دستور کار قرار گرفته است و اکنون با تکمیل این پایگاه بستر برای ترویج آموزه‌های دینی اسلام به شیوه مطلوب‌تر فراهم‌ شده است و امیدواریم این بستر به عنوان پایگاه مرکزی برای آگاهی انگلیسی‌زبان‌ها از سیره پیامبر اسلام(ص) باشد.

سبحانی‌نیا یادآور شد: چاپ نخست ۵۵ عنوان کتاب و چاپ دوم ۹۷ عنوان کتاب انجام شده که در مجموع ۱۹۵ عنوان با ۲۲۳ هزار جلد کتاب و ۷۴ میلیون صفحه طی یک سال اخیر به چاپ رسیده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :