آنچه در شناخت خدا ممكن نيست! - صفحه 6

۵۰۳۵.امام على عليه السلام :اوهام از رسيدن به كُنه او ، و فهم ها از دربرگرفتنِ او ، و ذهن ها از تصوّر او باز داشته شده اند .

۵۰۳۶.امام على عليه السلامـ خطاب به خداى عز و جل ـ: ما كُنه عظمت تو را نمى شناسيم ؛ فقط اين را مى دانيم كه زنده و پابرجايى ، چُرت و خواب ، تو را فرا نمى گيرد ، هيچ نگاهى به تو نمى افتد ، و هيچ چشمى تو را درك نمى كند .

۵۰۳۷.امام على عليه السلام :سپاسْ خدايى را كه از آثار سلطنت و شكوهمندى كبريايش چيزهايى را آشكار ساخته كه ديدگان خِرد را از شگفتى هاى قدرتش متحيّر ساخته است ، و انديشه جان ها را از شناخت حقيقت صفاتش باز داشته است .

۵۰۳۸.امام على عليه السلام :راه هاى ژرف انديشه ، در قدرت ملكوتى او متحيّر گشته اند ، و همه تفسيرها ، در دستيابى به دانشش ، از هم گسيخته اند ، و در برابر غيبِ پوشيده اش ، پرده هايى از ناديدنى ها افكنده شده است كه بالاترين خِردهاى به كار رفته در كارهاى ظريف ، در پايين ترين حدّ آن پرده ها ، پريشان شده اند .

۵۰۳۹.امام على عليه السلامـ خطاب به خداى عز و جل ـ: تو آن خدايى كه در خِردها جا نمى گيرى تا چگونگى ات در تيررسِ تفكّر خردها قرار گيرد ، و نه در تأمّل خاطره ها مى گنجى تا محدود و دگرگونى پذير باشى .

صفحه از 18