صفات ثبوتی خداوند (بخش دوم) - صفحه 10

۵۱۳۹.امام على عليه السلام :چه با كرامت است خداى والا مرتبه و نيرومند ؛ و چه قدر در نافرمانىِ او گستاخى! تو بنده خوار و ضعيف .

۵۱۴۰.امام على عليه السلامـ در دعـايى كـه بـه كميل بن زيـاد آموخت ـ: خداوندا! من از تو درخواست مى كنم ... به [ حقّ ]نيرومندى ات كه با آن ، بر هر چيزى ، چيرگى يافتى ، و هر چيزى در برابر آن ، كرنش كرده است ، و هر چيزى در مقابل آن ، خوار شده است .

5 / 9

چيره

۵۱۴۱.امام على عليه السلام :سپاسْ از آنِ خدايى است كه در حكومتش ارجمند است ، و بر هر كس كه در آن [ حكومت] قرار گيرد ، چيره است .

۵۱۴۲.امام على عليه السلام :[ خداوند ،] يكتا و بى نياز است ، و برتر از داشتن همسر و فرزند است . به پا دارنده آسمان است ، بدون تكيه گاه ، و حركت دهنده ابرهاست ، بدون طناب و بند ، و بر خلق ، چيره است ، بدون داشتن عدد (سرباز) .

۵۱۴۳.امام على عليه السلام :خداوند ، بزرگ است ؛ همان كه بر اضداد ، چيره است ، و والاتر از آن است كه همگون داشته باشد ، و در منّت داشتن بر همه بندگان ، يگانه است .

۵۱۴۴.امام على عليه السلام :او كسى است كه در عين گستردگى رحمتش ، كيفرش بر دشمنانش سخت است ، و در عين سختى كيفرش ، رحمتش بر دوستانش گسترده است .
بر هر كس كه با او مقابله كند ، چيره است ، و آن را كه با وى به ستيز برخيزد ، نابود مى كند ، و هر كه را با او مخالفت ورزد ، ذليل و خوار مى سازد ، و بر آن كه با او دشمنى كند ، پيروز است .

صفحه از 18